Weinig behoefte aan digitale tv
21-06-2007 (10:02) - Media
Veel digitale tv-abonnees kijken analoge tv, terwijl ze een decoder hebben. Daarbij betaalt veertig procent van de huishoudens met een digitale decoder voor een extra zenderpakket, maar één op de twintig gebruikt dit niet. Veel digitale tv-abonnees nemen de moeite niet om hun decoder in te schakelen. Bijna de helft kijkt nog regelmatig of zelfs bijna uitsluitend analoog. Dit komt naar voren in de Mediabarometer van Ernst & Young. Van maart 2006 tot maart 2007 was de penetratie van digitale tv verdubbeld naar 35 procent. Slechts 53 procent kijkt altijd digitaal, nog bijna dertig procent meestal of regelmatig. Een op de vijf digitale tv-huishoudens kijkt zelden of niet digitaal. In digitale tv is UPC marktleider met 27 procent. Daarna volgen @Home, met zeventien procent, CanalDigitaal, met vijftien procent, en Casema met tien procent.
PMM