Weinig verrassingen in NMO Mediatrends 2024

Weinig verrassingen in NMO Mediatrends 2024

11-03-2025 (12:30) - Media

Vandaag verschijnt de vierde editie van NMO Mediatrends, het rapport over het bezit en gebruik van devices voor mediaconsumptie. De take-home message? Televisie en smartphone blijven dominant.

Voor deze editie zijn meer dan 8.000 mensen van 13 jaar en ouder ondervraagd over hun gebruik van video, audio en andere mediavormen. Grote verschuivingen ten opzichte van vorig jaar (2023) blijven uit. Zoals verwacht blijft het gebruik van online media en platforms wel toenemen. 

Vooral jongeren geven aan vaker online te gamen dan andere leeftijdsgroepen. Wat betreft het bezit van media-apparaten blijven televisie en smartphone de lijst aanvoeren, met beide een penetratiegraad van ruim 95%.

De smartphone blijft groeien, net als de populariteit van smartwatches en spelcomputers. Andere smart devices die verbonden zijn met het internet, zoals smart-tv’s (71% van de huishoudens) en smart speakers (26%), laten een lichte stijging zien.

Het volledige rapport NMO Mediatrends 2024 is te vinden op de website van NMO.


Bureaus

Marketing

Economisch