Zoom.in scoort als een dolle

13-02-2008 (10:18) - Media

Videodienst Zoom.in heeft in 2007 jaar kijkcijfers zien verdubbelen. Het Nederlandse bedrijf, dat online nieuwsvideo’s in Europa verspreid, heeft opnieuw winst behaald. Met name het buitenlandse netwerk groeit fors: dat is goed voor 65 procent van de kijkcijfers, tegen 5 procent in 2005. Volgens directeur Jan Riemens staan de kosten voor content en de adverteerderinkomsten goed in balans met elkaar. ‘Dit heeft op internationaal niveau geresulteerd in leveringsovereenkomsten met onder andere MSN, AOL, Lycos, Yahoo en Lagardère Global Advertising.’

De specifieke omzet van spotcampagnes groeide in 2007 tot ruim 2,5 miljoen euro. Zoom.in verwacht in 2008, naast een veelbetekenende contentverkoop, aan spotcampagnes op het Europese Zoom.in netwerk 4 miljoen omzet te behalen. ‘2008 wordt voor ons een nieuw jaar van innovatie. We zullen met nieuwe advertentieconcepten komen en met nieuwe manieren om video te bekijken.’

Bureaus

Marketing

Economisch