Zwarte Piet heerste op social media
27-12-2013 (08:13) - Media
Nieuwsberichten over de Zwarte Piet-discussie werden in 2013 het meest gedeeld en besproken op Facebook en Twitter. Het Koningslied van John Ewbank en de dood van Prins Friso complementeren de top 3 van populairste nieuwsonderwerpen op social media in Nederland.
Een bericht op weblog Brekend.nl over kankerpatiënten die een make-over krijgen was met 88.812 shares het meest gedeelde artikel van het afgelopen jaar, zo bleek dinsdag uit het jaaroverzicht van Upcoming.nl, een sociale buzzsite die bijhoudt wat Nederlanders delen op Facebook en Twitter en daar leuke lijstjes van maakt.
Op de grootste nieuwssites, blogs en videosites van Nederland werden in het afgelopen jaar meer dan 1 miljoen berichten gepubliceerd, welke in totaal meer dan 28 miljoen keer geliked en getweet werden. Het meest gedeeld werden de berichten van Nu.nl (4,8 miljoen shares), Telegraaf.nl (3,8 miljoen) en AD.nl (2,6 miljoen).