Horvath nieuwe partner Only
25-02-2008 (15:38) - Mensen
Martijn Horvath treedt per 1 april 2008 aan als creatief partner bij Only. Met de komst van Horvath wil Only haar creatieve pijler verzwaren. Deze ontwikkeling past in de groeiambitie van Only om haar positie binnen de top van onafhankelijke reclamebureaus verder te verankeren.Only vindt het belangrijk dat merken en organisaties een verhaal hebben vanuit hun oorsprong. Hiermee krijgen zij een relevante, authentieke en herkenbare rol voor hun omgeving. Horvath, hiervoor medeoprichter van reclamebureau HorvathSchenk, deelt deze visie en wil hier zijn ervaring als creatief conceptontwikkelaar binnen strategische communicatie en identiteitsbepaling voor inzetten. Michael van Kerkwijk, medeoprichter en managing partner van Only: “Met de expertise van Horvath zijn wij nog beter in staat verder te groeien en de toenemende vraag naar strategische creativiteit te beantwoorden.”
In zijn nieuwe functie gaat Horvath zich, samen met creatief partner Harry Puts, bezighouden met het aansturen van de creatieve teams. Horvath: “Only is ontzettend goed aangesloten op een netwerk van jong creatief talent. Zo zijn hier zelfs modelijnen ontwikkeld! Ik vind het ontzettend leuk om met m’n grijze haren balans te gaan brengen en heb er veel zin in om alles uit de jonge creatieve teams te gaan halen wat erin zit.”
Martijn Horvath is van oorsprong tekstschrijver en bekend van de Belastingdienst-campagne ‘Leuker kunnen we ’t niet maken, wel makkelijker’. De afgelopen vijf jaar was hij medeoprichter en partner van HorvathSchenk. Daarvoor werkte hij ondermeer als Creative Director bij Publicis en DMB&B, en won Horvath ADCN-lampen, SAN Accenten, Effies en een Leeuw in Cannes voor opdrachtgevers als KPN, Bavaria, Texaco en Verkade. Vanwege zijn rol bij de introductie van de euro, de grootste overheidscampagne aller tijden, werd Horvath genomineerd voor de Reclameman van het jaar 2001.