Lars-Olof Zetterlund naar HP’s Graphic Arts business

27-05-2008 (15:02) - Mensen

HP maakt bekend dat Lars-Olof Zetterlund benoemd werd tot General Manager van HP’s Graphic Arts-activiteiten voor de regio General Western Europe (GWE). Hij zal het bedrijf door een cruciale periode van uitbreiding loodsen, nu het marktaandeel van digitale printtechnologie in de commerciële grafische sector blijft toenemen.
 
Zetterlund komt in zijn nieuwe functie aan het hoofd te staan van de verkoop en marketing voor HP’s Graphic Arts-activiteiten in de Benelux, Oostenrijk en Zwitserland, de Scandinavische regio en de Baltische landen. HP’s Graphic Arts business omvatten producten als digitale drukpersen, industriële breedformaat en grootformaat printers, professionele fotoprinters en speciale printsystemen. Belangrijke afzetmarkten zijn onder meer drukkerijen en technische gebruikers van grootformaat printers, zoals architecten, landmeters, stadsplanners en ingenieurs. HP’s Graphic Arts-klanten in de drukkerijbranche richten zich voornamelijk op het drukken van marketingmateriaal, direct mail, etiketten en verpakkingen, foto’s en fotoalbums, en signage.
 
Zetterlund beschikt over 25 jaar solide managementervaring bij HP, waarvan de meest recente als Managing Director bij Hewlett-Packard Sweden en General Manager van HP’s Imaging- en Printing-activiteiten voor GWE. “De markt voor digitale printtechnologie is een opwindende marktsector en ik kijk dan ook uit naar de uitdaging om HP klanten een concurrentievoordeel te blijven leveren”, zegt Zetterlund over zijn benoeming.
 
In de offsetdrukindustrie wordt vandaag slechts negen procent van het drukwerk geproduceerd met digitale technologie. De kosten per pagina voor digitaal drukwerk zijn in de voorbije jaren echter gedaald, wat digitaal drukken financieel aantrekkelijk maakt. De digitale technologie biedt bovendien een aantal belangrijke voordelen, zoals een korte doorlooptijd en weinig interventie tijdens het drukproces naast de mogelijkheid om content rechtstreeks van het web op te halen en deze gemakkelijk aan te passen, te werken met variabele gegevens en kleine oplagen tegen lage kosten te drukken.