Nieuwe Manager afdeling Support bij LeaseWeb
13-05-2008 (12:06) - Mensen
Hostingprovider LeaseWeb heeft Ivo Roomer (35) aangetrokken om de afdeling Support te managen. De afdeling telt momenteel 33 medewerkers, maar groeit snel. Roomer is als Sales Manager Online Media afkomstig van VNU Media en heeft veel ervaring binnen de hostingbranche, onder andere als Manager Sales Support en European Business Manager.Ivo Roomer zal de afdeling Support verder gaan professionaliseren. “De supportafdeling van LeaseWeb is sterk technisch onderlegd,” zegt Roomer. “Nu LeaseWeb groter groeit, het afgelopen jaar verdubbelde de organisatieomvang zelfs, wordt het belangrijker om de klantvriendelijkheid te verfijnen waardoor de klantloyaliteit en tevredenheid omhoog gaat. Techniek en kennis is belangrijk op een supportafdeling, maar klanttevredenheid is uiteindelijk het enige dat telt.”
Creëren extra supportlaag
Het komt er concreet erop neer dat de nieuwe Supportmanager meer dan nu een human factor gaat aanbrengen op deze afdeling. Roomer: “Enerzijds via coaching van de medewerkers, maar ook door een extra supportlaag aan de voorzijde van de organisatie in te richten. Deze extra laag zal meer rekening gaan houden met klantwensen en een klantvriendelijke benadering van klanten. Daarnaast zullen we via de nodige hard- en software een platform creëren waarin medewerkers alle benodigde instrumenten krijgen om goed te functioneren en klanten optimaal te kunnen bedienen.”
Ivo Roomer koos voor LeaseWeb vanwege het ondernemerskarakter dat binnen de organisatie aanwezig is. “Ik kon ook aan de slag in een managementpositie bij gevestigde Corporate partijen,” zegt Roomer. “Maar daar vond ik niet de ondernemersgeest en de dynamiek die ik wel bij LeaseWeb proef. De vrijheden en de mogelijkheid om deel uit te maken van een organisatie die heel sterk groeit, ook internationaal, dat sprak me aan. Het past bij mijn stijl van leidinggeven. Ik geef veel vrijheden aan mensen. Bij die vrijheid hoort ook het nemen van verantwoordelijkheid en dat zie ik duidelijk terug in deze organisatie.”
Ambitieus: 16 vacatures
Roomer begint zijn nieuwe functie met direct een ambitieuze uitbreiding. “De afdeling support zal in ieder geval met zestien medewerkers worden uitgebreid,” zegt Roomer. “Dat is nodig om de responstijd en de beschikbaarheid van onze support te verhogen. We leveren niet alleen support aan klanten in Nederland. Ongeveer 70 procent van ons klantenbestand bevindt zich in het buitenland. In de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Griekenland, Hong Kong, noem maar op. Het betekent dus dat je voldoende mensen beschikbaar moet hebben, omdat je rekening moet houden met tijdverschillen. Daarnaast verlangen natuurlijk ook klanten met een 24/7 businessmodel, 24/7 dienstverlening en ondersteuning van LeaseWeb.”