Q-go benoemt Eveline Meurs tot Manager Marketing
06-05-2008 (11:43) - Mensen
Eveline Meurs is onlangs benoemd tot Manager Marketing bij Q-go, leverancier van Natural Language Search (NLS)-software. Ze maakte binnen Q-go de overstap van sales naar marketing. Meurs is als Manager Marketing verantwoordelijk voor alle operationele activiteiten op het vlak van marketing. Tot haar taken behoort onder meer het organiseren van Q-go’s jaarlijkse User Conference. De sterke groei die Q-go doormaakt, uit zich – naast nieuwe klanten en partners – ook in het aantal werknemers dat het bedrijf telt. Q-go groeide van 35 medewerkers in het begin van 2007 naar 50 medewerkers in 2008.Voor haar aanstelling bij Q-go werkte Meurs bij Forrester Research. De overstap naar Q-go was voor haar een logische, omdat Meurs zich graag meer op externe activiteiten wilde richten, in plaats van alleen intern actief te zijn.
Binnen Q-go ervaarde Meurs haar gang van Sales naar Marketing ook als de juiste keuze. “Ik omschrijf het als volgt: ‘I’ve carried the bag’,” zegt Meurs. “Sales en marketing hebben veel raakvlakken. Als Manager Marketing faciliteer ik de sales-afdeling. Vanuit mijn sales-ervaring weet ik hoe ik nieuwe opdrachten moet binnenhalen. In mijn nieuwe functie ondervind ik wat de invloed van marketing hierop is. Eén van mijn persoonlijke doelstellingen is om Natural Language Search steeds meer op de kaart te zetten. Niet als droge software, maar als de spannende technologie waar bedrijven absoluut hun voordeel mee kunnen doen”.