BOON schudt conservenschap op met twaalf nieuwe producten

12-05-2023 (14:38) - Sustainable

BOON en Gardeners bezegelen hun samenwerking met de lancering van twaalf nieuwe producten vallend onder twee nieuwe productlijnen: BOON originals en BOON bonen in saus. Samen met Gardeners ontwikkelden ze de tone of voice, tagline, campagne big idea, influencer strategie en een launch event om de twee nieuwe productlijnen van BOON passend te introduceren. 

BOON werd in 2022 onderdeel van de Jamael Food Group, die zich hard maakt voor de duurzaamheid en eerlijkheid van voedselsystemen. Afgelopen jaar heeft BOON, bekend van de plantaardige vleesvervangers, een groots plan en twee veelbelovende nieuwe productranges ontwikkeld om de eiwittransitie verder aan te jagen vanuit de kern van BOON: de bonen zelf. Want eiwitrijke en zo dichtbij mogelijk verbouwde bonen hebben alles in zich voor een gezond dieet met een lage milieu-impact. Naast de voordelen van weinig uitstoot door transport doordat er dichtbij wordt geteeld, nemen wortels van de bonenplant stikstof op en zetten deze om in voedingsstoffen voor de bodem.

Iedereen cheft ‘t

BOON wil niet alleen bonen in een burger voorschotelen, maar juist bonen de basis op je bord maken. Met verrassende, lekkere bonen in de meest duurzame verpakking gemaakt van Tetra Recart, dat tot 80% minder CO2 uitstoot dan traditionele conservenverpakkingen. De bonen van BOON worden zo dichtbij mogelijk geteeld om de footprint zo laag mogelijk te houden.

Alle voordelen die de bonen van BOON met zich meebrengen zijn het vertrekpunt voor de big idea: Iedereen cheft ‘t met BOON. Bonen zijn gezond en goed voor de aarde. Met BOON kan iedereen koken. En niet zomaar koken, maar echt lekker koken. Om dit, en de opschudding die het merk wil veroorzaken, te benadrukken bedacht Gardeners de tagline PATS-BOEM! Lekker zeg. Het is het geluid van iemand die druk bezig is in de keuken, maar ook het bijzondere wat daaruit voortkomt: een verrassend, veelzijdig en inspirerend gerecht. Het is de impact die je maakt door het eten van bonen. Maar het is ook: een revolutie op het bord, en: zonder poespas. En het eenvoudige van in één klap jezelf en de aarde voeden.

Donnée Maessen, Marketing Manager BOON, ‘Wij willen de eiwittransitie in Nederland versnellen door mensen te inspireren om plantaardig en duurzaam te eten met bonen in de hoofdrol. Dat doen we met de lekkerste bonen, een kleurrijk statement in het schap en heerlijke recepten op elke verpakking.’

BOONAMBASSADEURS

Om de inclusiviteit en veelzijdigheid die de bonen van BOON met zich meebrengen te benadrukken, vormen verschillende type chefs de rode draad in de toekomstige campagne-uitingen, alle pr-activiteiten én de influencerstrategie. Van sportfanaat, foodie en family chef tot impact maker: iedereen cheft ‘t met BOON. Zelfs de keukenkluns. Gardeners bedacht een aanpak waarbij BOON een langetermijnsamenwerking aangaat met vijf BOONBASSADORS (Bamifit, Keukenvansou, Diego Gonza´lez-Clark, Sanne Vogel en Laviesanne), met allemaal hun eigen doelgroep, die het komende jaar op verschillende social kanalen het merk ondersteunen met op maat gemaakte content.

Credits

Klant: Donnée Maessen, Rocus Troost
Strategie, creatie, productie: Gardeners
Design verpakking: Richard Mooij