Dille & Kamille behaalt B-Corp certificering

15-12-2022 (10:25) - Sustainable

Dille & Kamille mag zich een B Corp gaan noemen. Het winkelbedrijf sluit zich daarmee aan bij een wereldwijd netwerk van 6.000 commerciële organisaties die een positieve impact realiseren op mens, milieu en maatschappij.

Deze certificering is geheel in lijn met de missie van het familiebedrijf: al bijna 50 jaar is duurzaamheid op alle vlakken een kernwaarde binnen Dille & Kamille.

Duurzaam DNA

Hans Geels, Algemeen Directeur: "Dille & Kamille is in 1974 opgericht als reactie tegen de opkomende wegwerpmaatschappij. Onze oprichter, Freek Kamerling, wilde mensen inspireren om bewust te leven, in harmonie met elkaar en de natuur. Dit gedachtengoed koesteren wij nu nog steeds. We handelen met respect en zorg voor het milieu en onze medemens.”

In de praktijk

Dille & Kamille handelt zoveel mogelijk met respect en zorg voor het milieu en de medemens. Niet omdat dit tegenwoordig prettig in de mond ligt, maar omdat ze er al 48 jaar in geloven. Zo heeft Dille & Kamille een absolute voorkeur voor natuurlijke materialen en ingrediënten en worden er zo min mogelijk plastics en andere kunststoffen gebruikt. Het bedrijf volgt de internationaal bekende keurmerken voor duurzaamheid, streeft naar een eerlijke prijs voor iedereen in de keten en kiest voor duurzaam geproduceerde energie. En dankzij samenwerking met GoodShipping is het zeetransport 100% CO2-neutraal.

Duurzaamheidsverslag

Onlangs publiceerde Dille & Kamille hun eerste duurzaamheidsverslag. Geels: “We hebben onderzocht waar we de meeste impact maken op mens en milieu. De resultaten hebben we vertaald naar concrete doelen zodat we onze prestaties per categorie kunnen verbeteren.”

Ambitieus blijven

Geels: "Deze certificering heeft ons geholpen om onze impact meetbaar te maken. Het is voor ons een startpunt, geen einddoel." Bedrijven die B Corp gecertifieerd zijn, waaronder vanaf nu ook Dille & Kamille, worden elke 3 jaar opnieuw beoordeeld en gecertificeerd. "Dit nodigt ons uit om het steeds beter te doen. Wij kijken voortdurend naar welke stappen we nog kunnen zetten.”