
AI-tool Annie van Presscloud pakt typische PR-praat aan
PR-platform Presscloud lanceert 'Annie', een nieuwe tool die gebruikers binnen enkele seconden directe verbeterpunten biedt voor handmatig geschreven persberichten. Deze AI-copywriter grijpt in bij veelvuldig gebruik van superlatieven of ander overenthousiasme, waardoor de teksten beter aansluiten bij de verwachtingen van de journalist en de kans op publicatie wordt vergroot.
'Annie' adresseert veelvoorkomende problemen binnen de PR-sector: persberichten die niet geschikt zijn voor publicatie door een commerciële ondertoon, het ontbreken van de juiste structuur of verkeerd taalgebruik. "We zien dat makers van handgeschreven persberichten vaak tegen dezelfde struikelblokken aanlopen. Annie tackelt direct al die problemen," stelt Timon Hendriks, woordvoerder van Presscloud.
"Maar ze levert niet enkel kritiek; ze benadrukt ook de sterke aspecten. Zo behouden auteurs hun originele boodschap, maar krijgt het bericht wel een niveau dat aansluit bij de verwachtingen van journalisten", vervolgt Hendriks.
De functionaliteit is per beschikbaar voor Nederlandse en Belgische gebruikers van het platform. 'Annie' kan worden geactiveerd via een knop, een magisch toverstafje, naast de teksteditor.