
Albert Heijn rust medewerkers uit met AI-assistent
Tijdens de FoodTech Week kondigt Albert Heijn een tool aan die het werkleven van zijn 80.000 collega's een stuk makkelijker maakt: een AI-assistent voor collega's in de winkel. Door direct antwoord te geven op veelgestelde vragen helpt dezeassistent om dagelijkse werkzaamheden soepeler te laten verlopen.
Deze AI assistent is ontworpen om collega’s in de winkel op een laagdrempelige manier te ondersteunen. Als een klant bijvoorbeeld vraagt waar de paprika's liggen, dan geeft de tool vliegensvlug antwoord. Klanten krijgen daardoor sneller en gerichter antwoord op hun vragen, wat bijdraagt aan een prettigere winkelbeleving.
De introductie van de Assistent sluit naadloos aan bij de ambitie van Albert Heijn om klanten optimaal te helpen. "Daarvoor is toegankelijke en slimme technologie onmisbaar," zegt Sjoerd Holleman, directeur Strategy, Product & Analytics bij Albert Heijn. "Met deze AI assistent brengen we Gen AI naar de winkelvloer."
Wat deze Gen AI-oplossing onderscheidt, is de gebruiksvriendelijke interface en de koppeling met veel bestaande data en systemen. In de komende maanden wordt de functionaliteit landelijk uitgerold en stapsgewijs uitgebreid met extra toepassingen.