Wehkamp.nl wint bij NIMA AWARDS

25-11-2011 (10:00) - Awards

De vier winnaars van de NIMA AWARDS 2011 zijn bekend. Wehkamp.nl is door de vakjury en het publiek verkozen tot het Beste Marketingbedrijf van 2011. In de categorie Duurzaam Ondernemen heeft PLUS Retail de award in de wacht gesleept. Seats2meet.com is als winnaar uitgeroepen in de categorie Klantgericht Ondernemen en de award voor beste Digitale Marketing ging naar KLM. 

Drie bedrijven streden dit jaar om de titel 'Beste Marketingbedrijf van het jaar'. Winnaar Wehkamp.nl had stevige concurrentie van Jumbo Supermarkten en KLM. Tijdens de NIMA AWARDS donderdagavond in het Miele Inspirience Centre had elke finalist zeven minuten de tijd om met een vurige pitch de vakjury en het publiek voor zich te winnen. Uiteindelijk mocht Wehkamp.nl de prestigieuze prijs in ontvangst nemen uit handen van juryvoorzitter René Repko. 

Repko lichtte de keuze vanuit de vakjury toe: ‘Wehkamp.nl is vooral succesvol in het inspelen op de wensen en behoeften van de klant. De klant speelt de centrale rol. Wehkamp.nl is een sterk Nederlands merk en heeft een van de grootste turn arounds gemaakt die we kennen in de Nederlandse marketing. Ze hebben een goed track record op het gebied van innovatie. Denk hierbij aan samenwerking zoals het Wehkamp.nl radiokanaal en recent de samenwerking met Piet Hein Eek.' 

Ook in de drie categorieën Duurzaam Ondernemen, Digitale Marketing en Klantgericht Ondernemen werd door de finalisten alles uit de kast gehaald om de vakjury en het publiek te overtuigen.

De finalisten voor een NIMA AWARD in de categorie Duurzaam Ondernemen waren Ricoh, DSM, Arla Foods en PLUS Retail. De keuze viel op PLUS Retail. Juryafgevaardigde in deze categorie Roel Welsing: ‘PLUS Retail creëert heel erg veel waarde rondom Duurzaam Ondernemen. PLUS heeft het grootste assortiment biologische producten van Nederland, voert een duurzaam inkoopbeleid voor vis en biedt een grote diversiteit aan Fairtrade producten. Daarnaast probeert PLUS ook duurzaamheid op de winkelvloer door te voeren met energiezuinige verlichting, koeling, recyclebare verpakkingen en boodschappentassen.’ 

n de categorie Klantgericht Ondernemen namen Coolblue, VANMOOF en Seats2meet.com het tegen elkaar op. Laatstgenoemde wist de jury en het publiek het meest te overtuigen en ging met de award naar huis. ‘Seats2meet.com richt zich primair op op het faciliteren van ontmoetingen, veelal ZZP-ers, zowel fysiek als virtueel. Samen met de ZZP-er geven zij invulling aan dit concept. Het is echte cocreatie. Ze spelen in op de specifieke vraag vanuit de doelgroep en leveren vervolgens de diensten die deze behoefte vervullen,’ aldus jurylid Susanne Swinkels. 

Een spannende strijd was het in de categorie Digitale Marketing. Vodafone, KLM en Eliza was here hielden alle drie een gepassioneerd betoog. KLM sleepte uiteindelijk de award binnen. Jurylid Martijn Arts: ‘KLM heeft zich het afgelopen jaar gemanifesteerd op het gebied van digitale marketing en specifiek op social media vlak. De jury prijst de enorme ommekeer die KLM heeft weten te bewerkstelligen door de inzet van online communicatie. Snel en servicegericht handelen staat hierin centraal. Waar voorheen de organisatie klassiek aanvoelde is dat het afgelopen jaar veranderd door zichtbare acties. Maar meer dan die acties lijkt de organisatie in haar proces aangaande Customer Focus veranderd te zijn, met name door de inzet van social media. Dat hebben veel reizigers gemerkt door de zeer snelle adequate hulp die werd geboden via Twitter en andere social media kanalen.’

 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.