4NG voegt theFactor.e toe aan groep van digitale bureaus
29-03-2022 (11:28) - Bureaus
4NG neemt het Gronings digitale bureau theFactor.e (TFE) over. Het bureau is al meer dan 25 jaar een gevestigde naam in Nederland met een sterke positie in het noorden van het land. Met de overname van theFactor.e haalt 4NG veel gespecialiseerde kennis over UX-research en technologische kennis over Bloomreach en Sitecore in huis. Daarnaast voegt TFE uitgebreide ervaring toe in het werken met bedrijven in onder andere de zorg en onderwijs.
4NG is een snelgroeiend, full-service digitaal bureau dat doorlopend kennis en talent van specialistische bureaus samenvoegt. Zo verbetert het de dienstverlening aan klanten die op zoek zijn naar slimme digitale oplossingen. Binnen de buy-and-build-strategie werden recent bedrijven als Netvlies en Bikkelhart toegevoegd.
Met de overname van theFactor.e valt er weer een stukje op zijn plek in de puzzel die 4NG aan het leggen is, zegt Ton Renes, M&A Director van 4NG. "Los van de uitgebreide kennis van nieuwe technologie, een breed klantenbestand en ambitieus ondernemerschap, vind je bij theFactor.e ook de vertrouwde Groningse nuchterheid. Ze doen wat ze zeggen en komen hun afspraken na. Met deze toevoeging telt onze bureaugroep nu zo'n 300 experts die klanten end-to-end ondersteunen en een breed scala aan digitale oplossingen tot in de puntjes beheersen.
Digitale oplossingen voor zorg en onderwijs
theFactor.e werd ruim 25 jaar geleden opgericht en is in die tijd uitgegroeid tot een gevestigde naam in Groningen, met toonaangevende klanten in het hele land. Een belangrijk deel van de klanten zit in de gezondheidszorg en het onderwijs zoals Menzis, UMCG, Hanzehogeschool Groningen, Saxion, Universiteit Leiden en Aeres. Verder bedient theFactor.e aansprekende klanten zoals RDW, Olympia Uitzendbureau en Triodos Bank. Dat zet voor 4NG niet alleen de deur tot die markten verder open, het kan ook terugvallen op de expertise in UX-research aanwezig binnen TFE.
Human first factor
"Wij ontwerpen en bouwen niets voordat wij de eindgebruiker door en door kennen maar ook de klant zelf", legt Arjan Wessels, commercieel directeur en mede-eigenaar van theFactor.e uit. "Zo zoeken we altijd naar de beste oplossing en samenwerkingsvorm. Deze human-first benadering zorgt nu al voor autonome groei: we hebben recent nog 6 mensen aangenomen. Met 4NG en Conclusion kunnen we dat nog eens versnellen." Ook Renes ziet kansen om verder te groeien, zeker omdat theFactor.e veel ervaring heeft bij klanten in de gezondheidszorg en het onderwijs. "Juist in deze branches is de 'human first factor' die theFactor.e biedt erg belangrijk. Wij kunnen binnen onze bureaugroep deze klanten ook een uitgebreider aanbod van diensten bieden."