ACE spin-out Eyk haalt investering op

21-02-2023 (11:02) - Bureaus

Nog geen twee weken nadat ACE de nieuwe spin-out Eyk introduceerde, maakt de  start-up bekend een pre-seed investering te hebben opgehaald van €650K. Eyk optimaliseert data reporting voor marketeers, door cross-channel analyses te versimpelen. Het Eyk-platform gaat officieel live in april, maar de beta versie wordt al door meer dan 10 merken en agencies gebruikt.

Alain Odijk, CEO van Eyk: “We zijn op dezelfde manier begonnen als Bynder; als spin-out van digital product agency Label A, dat sinds 2021 onderdeel is van het ACE netwerk. We zijn met Eyk op een missie om digitale marketing naar een hoger niveau te tillen, door alle stappen richting cross-channel data analyse te integreren in één co-code platform. Zo heb je up-to-date data altijd binnen handbereik, in een eigen cloud, met toegang tot direct toepasbare datamodellen.”

Beter, slimmer en efficiënter

De investeringsronde werd geleid door Goldfish en aangevuld door Graduate Entrepreneur en verschillende angels uit de markt. Dave Dirks, partner van Goldfish: “We geloven dat Eyk een belangrijke rol kan gaan spelen in data-analyse toegankelijker maken voor marketeers, zodat zij beter, slimmer en efficiënter gebruik kunnen maken van de data uit hun business.”

Met de pre-seed investering gaat Eyk verder met de doorontwikkeling van de data tool en wil de start-up groeien naar een klantenbestand van 50+ merken en agencies in 2023.

Naast de huidige investeerders blijft ook ACE actief betrokken bij Eyk, als gebruikers maar ook als adviseurs. Met twaalf gespecialiseerde agencies in branding, tech en innovatie helpen zij Eyk bij het delen van marktinzichten en met het ondersteunen van de officiële lancering in april.

Over Eyk

Eyk is een vooruitstrevend marketing data platform voor iedere digitale marketeer. Eyk integreert en optimaliseert alle stappen voor het maken van cross-channel data analyses. Up-to-date data altijd binnen handbereik, in een eigen cloud, met toegang tot direct toepasbare datamodellen. Met Eyk is iedere marketeer een data engineer en blijft geen marketingvraagstuk onbeantwoord. Bedrijven als Rocycle, Blauwe Monsters en Adwise maken al gebruik van het platform. 
 

beeld: Bart Lammers (links) CTO, en Alain Odijk (rechts) CEO van Eyk


Media

Marketing

Economisch