ACT.agency nieuwe content agency van Schiphol
ACT.agency is gekozen als het nieuwe content bureau van Schiphol. Het Amsterdamse bureau wordt de komende jaren verantwoordelijk voor de content strategie en ontwikkeling van content voor Schiphol Commercial. De samenwerking is begonnen met de social video campagne rondom het jaarlijkse 'Festive season'.
Hoewel winkelen vaak niet de primaire reden is voor passagiers om Schiphol te bezoeken, bood de afgelopen Festive Campagne een unieke gelegenheid om de luchthaven tijdens de feestdagen als een aantrekkelijke shopping bestemming te presenteren. De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO, focust zich op het bieden van cadeau-inspiratie en het aanbieden van aantrekkelijke kortingen aan vertrekkende passagiers. Schiphol was deze periode veranderd tot een feestelijke omgeving, die passagiers uitnodigde tot het doen van hun aankopen voor de feestdagen.
Centraal in de activatie stond de 'wish gift'. Dit is een cadeautje waar je een persoonlijke boodschap kunt inspreken voor iemand die belangrijk voor je is. En die je door je vertrek vanaf Schiphol voor een periode moet missen. Deze verhalen staan dan ook centraal in de video content. "De uitdaging om Schiphol's unieke propositie als shoppingbestemming te versterken, is een die we bij ACT.agency met veel enthousiasme aangaan," zegt Kiki Maaskant, Managing Director van ACT.agency. "De social video’s van de Festive Campagne zijn hierin een mooi begin. We kijken er naar uit om veel boeiende content te creëren die de manier waarop passagiers winkelen en hun tijd doorbrengen op Schiphol zal veranderen."
Pitch tussen vier bureaus
De pitch vond plaats tussen vier bureaus, waarbij ACT.agency uiteindelijk als winnaar uit de bus kwam. Het doel van de samenwerking is om Schiphol in de komende jaren te zien als een verlengstuk van de vakantie-ervaring. Dit geldt niet alleen tijdens de feestdagen, maar het hele jaar door. Met een always-on contentstrategie die alle marketingactiviteiten ondersteunt, streeft ACT.agency ernaar om de passagiers te inspireren en in de mood te brengen voorafgaand aan hun reis en tijdens hun verblijf op Schiphol.