ADCN presenteert nieuw bestuur en keert terug naar de basis
ADCN preseneteert hun nieuwe bestuur van creatieve leiders die de komende jaren de Nederlandse creatieve industrie zullen vormgeven.
Jouke Vuurmans, Global Chief Creative Officer van Media.Monks, blijft Chair en vormt samen met Jacco ter Schegget, CEO van Publicis Groupe, Katrien Rodenburg, Finance bij Wieden + Kennedy en Maira Evers, Founder & Managing Director van Gardeners het team dat samen met Denise Willigers, Managing Director, de nieuwe strategische visie van ADCN in gang zal zetten.
Nieuw membership model
Naar aanleiding van de gesprekken die de afgelopen maanden gevoerd zijn, zowel intern binnen ADCN, als extern met verschillende creatieven en bureaus, is ADCN tot de conclusie gekomen dat er meer verbinding moet komen in de creatieve industrie. Met name in de middenlaag is het verloop erg hoog, maar tegelijkertijd blijft de behoefte om samen te komen. Daarnaast vraagt de huidige staat van de economie om snelle verandering. Daarom wordt er een nieuw membership model geïntroduceerd waarbij ADCN een clubprogramma co-cureert met (commerciële) creatieve agencies als partners. De programma’s richten zich op het verbeteren van bepaalde skills, inspireren en netwerken voor verschillende disciplines binnen het vakgebied, freelancers, marketeers en media. Middels deze events wil de club talentontwikkeling blijven stimuleren.
"De focus ligt komend jaar op de reden van ons bestaan: het clubgevoel terugbrengen en het vieren van het beste werk met de Lampen"
“Waar we nu staan met ADCN vraagt om een snelle verandering en met dit kleine team zijn we in staat snel beslissingen te nemen. De focus ligt komend jaar op de reden van ons bestaan: het clubgevoel terugbrengen en het vieren van het beste werk met de Lampen", zegt Denise Willigers, Managing Director ADCN.
Door haar kernprincipes te herzien en te versterken, wil de club niet alleen de huidige economische onzekerheden doorstaan, maar er ook sterker, flexibeler en beter gepositioneerd voor toekomstige groei uit komen. De komende weken zal elk van de bestuursleden verder worden geïntroduceerd vanuit ADCN met een artikel over hun eigen visie op de toekomst van de Nederlandse creativiteit.
De afgelopen jaren hebben de vertrekkende bestuursleden veel tijd en moeite gestoken in het laten groeien van ADCN. Het nieuwe bestuur is daarvoor dank verschuldigd aan Liza Enebeis, Rik Ledder, Chee-Han Kartosen-Wong, Sarah Hagens, Gijs Determeijer, Dymphie Braun, Alvaro Sotomayor en Mark Vernooij.