Adform en Ipsos MMA gaan analytics-partnership aan

27-10-2022 (09:27) - Bureaus

Adform en Ipsos MMA gaan een partnership aan om hun adverteerders op een makkelijke manier customer-journeyanalyses te laten maken zonder third-party cookies.

De aankondiging komt voor veel bedrijven op een belangrijk moment, nu steeds meer advertentieplatforms (DSP’s en ad servers) third-party ID's afschaffen, waardoor adverteerders de effectiviteit van hun mediacampagnes moeilijk kunnen monitoren.

Digitale touchpoints

Binnen de samenwerking wordt gebruikgemaakt van Adform ID Fusion, waarbij first-partydata signalen (privacy- en GDPR-proof) binnen de oplossingen van Ipsos worden geïntegreerd. De technische koppeling stelt gebruikers in staat om alle digitale touchpoints in de customer journey in kaart te brengen en te analyseren, zonder gebruik te maken van third-party cookies. De samenwerking is de volgende stap in Adforms first-party identityaanpak in korte tijd. Inmiddels werkt het merendeel van de 25.000 klanten van Adform met de techniek om (third party) cookieloos te kunnen blijven adverteren via ID Fusion. 

Dataschaarste

Doug Brooks, EVP van Strategic Accounts bij Ipsos MMA: "Door ID Fusion van Adform op te nemen in onze analyticstools, kunnen we adverteerders voorzien van snelle analyses van hun digitale en programmatic campagnes. De first-partydata van Adform, in combinatie met onze unified marketing-measurement zorgt voor een sterk verbeterde datadekking. Deze aanpak vermindert de huidige dataschaarste, een veelvoorkomend probleem vandaag de dag dat negatieve invloed heeft op realtime marketingrapportages."

Europese markt

Na een eerste pilot in de Amerikaanse markt wordt de samenwerking ook naar Europa uitgebreid. Katja Henneveld, Country Manager Benelux en Frankrijk van Adform (op de foto): “Het slechtst bewaarde geheim in onze industrie op dit moment, is dat de totale third-party cookiepool veel kleiner is dan de meeste adverteerders zich realiseren. Dit soort samenwerkingen biedt bureaus en adverteerders bijvoorbeeld de mogelijkheid om makkelijk in kaart te brengen welke digitale touchpoints een consument heeft gehad met het merk voordat hij of zij over is gegaan tot aankoop. Iets waar we voorheen third-party cookies voor nodig hadden.’’


Media

Marketing

Economisch