AGU kiest Positive als social media partner
Na een korte bureau inventarisatie kiest AGU, leverancier van regenkleding, fietskleding, fietstassen en Teamwear, voor digital agency Positive. Het bedrijf heeft internationale groeiambities en daarbij is de inzet van social media van groot belang. Positive zal AGU in eerste instantie ondersteunen in Nederland, België, Denemarken en Frankrijk.
Op dit moment is AGU naast Nederland en België reeds actief in diverse Europese landen, waaronder Duitsland en Frankrijk. De internationale ambitie werd al kracht bijgezet door het kleding sponsorschap van de wielerploeg Team Jumbo-Visma. Om het merk verder te doen groeien, is social media van cruciaal belang.
Susanne Damen, Head of Marketing & eCommerce: “Bij het verder uitrollen van ons merk in Europa is social media een snel en effectief kanaal. Ons doel is dat we iedereen willen inspireren om te gaan fietsen. Het maakt niet uit op welke fiets of in welk weerstype. AGU got you covered. Vandaar dat we social media willen centraliseren en professionaliseren. De vergelijkbare internationale ervaring van Positive voor andere bedrijven gaat ons helpen om effectief te groeien op social media.”
Positive is ontstaan na de fusie van Daily Dialogues en Havana Harbor, twee agencies binnen het Candid Platform. Met de fusie is een digital agency onstaat van 40+ specialisten. Aan het roer van Positive staat Sjef Kerkhofs. Over de aanstaande samenwerking met AGU zegt hij: “AGU is precies het type bedrijf dat perfect past bij ons DNA. Ambitieus en met een internationale visie. We kunnen perfect voorzien in de behoefte aan een effectieve en gelijktijdig creatieve groeistrategie op social media en zijn reeds actief in de landen waar AGU ambities heeft. We zijn enorm trots om zo’n mooie Nederlandse groeibriljant toe te voegen aan onze lijst met partners.”