Annelotte Pera nieuwe managing director Hammerfest, Baba Touré CEO

16-06-2023 (10:03) - Bureaus

Annelotte Pera is bij social first creative agency Hammerfest gestart als managing director. Met deze stap zet het bureau de groei van de afgelopen jaren voort.

 Inmiddels telt het bureau, dat vorig jaar door de Best Social uitgeroepen werd tot Best Agency, 43 medewerkers. Het bureau werkt onder andere voor IKEA, Zalando, Tommy Jeans en Greenpeace. Baba Touré, voorheen managing director, zal met de komst van Annelotte na een transitieperiode uit het MT stappen en zich als CEO  focussen op uitrol van de lange termijn strategie van het bureau.

Annelotte Pera werkte eerder als business director bij Bruut Amsterdam. Daarvoor werkte ze onder andere bij The Social Club, Alfred en Ogilvy. Baba Touré: ‘Met Annelotte voelden we een sterke klik op basis van onze visie, ze is de juiste persoon om het bureau op basis van die visie verder met ons uit te bouwen.’

Annelotte Pera: Hammerfest is voor mij een bureau dat als geen ander een weerspiegeling is van de maatschappij en de huidige tijdgeest qua cultuur en mensen. Dit zie je terug in het werk en ik wil heel graag helpen om dat verder uit te bouwen.

Eerder dit jaar koos Hammerfest ervoor om het management team flink uit te breiden met Rachella Hooijman (head of community), Nneka Davelaar (head of media) en Carlijn van Wulfften Palthe (strategy director). Samen met Serina Leijting (head of operations), Robbert-Coen Koreman (business director) en Guy Lokhoff (executive creative director) en nu dus Annelotte Pera (manging director) vormen zij de dagelijkse leiding van het bureau.

Baba Touré: “De uitbreiding van het MT is gericht op de toekomst en sluit aan op onze duurzame groeiambitie en het feit dat we het essentieel vinden om ook in het leadership van het bureau de juiste perspectieven te hebben.”

V.l.n.r. boven: Robbert-Coen Koreman, Rachella Hooijman, Guy Lokhoff, Serina Leijting
V.l.n.r. onder: Carlijn van Wulfften Palthe, Nneka Davelaar, Annelotte Pera, Baba Touré

 


Media

Marketing

Economisch