Anouk Zink Managing Director TBWA\NEBOKO. Thomas van der Helm Head of Account
Per 1 januari is Anouk Zink de nieuwe Managing Director van het Amsterdamse creatieve bureau TBWA\NEBOKO. Anouk werkt sinds 2020 bij TBWA als Business Director voor onder andere T-Mobile, Tele2 en Ben.
Zink begon haar carrière bij FHV/BBDO, dat zij na 11 jaar verliet om bij N=5 - uiteindelijk als Managing Director - aan de slag te gaan. Na 10 jaar stapte ze over naar WPP waar zij het Vodafone/Ziggo-account integraal runde voor de groep, van data tot strategie, van creatie tot media. Met klanten als Telfort en KPN won ze verschillende nationale en internationale prijzen, waaronder een Cannes Lions Grand Prix in 2018.
“Anouk kan als geen ander elke business uitdaging en best-in-class creativiteit met elkaar verbinden,” zegt Rik Ledder, CEO TBWA\NEBOKO: “Met Anouk hadden we al één van de beste accountvrouwen van Nederland in huis. Ik ben dan ook ontzettend blij dat zij nu onze nieuwe Managing Director is.Samen met Darre van Dijk (Chief Creative Officer), Natalie Gruis (Chief Strategy Officer), Brian Swords (Chief Client Officer) en Geoff Coyle (Managing Director International) hebben we een mooie groep van sterke creatieve, zakelijke en vooral menselijke leiders in onze directie."
Zink: “Ik geloof in de kracht van TBWA\NEBOKO omdat wij via disruptieve merkplatforms de brand experience in de volle breedte kunnen orkestreren. Zo kunnen we de business van onze klanten écht laten groeien.”
Gelijk met Anouk is Thomas van der Helm gepromoveerd tot Head of Account. Van der Helm werkt al sinds 2015 bij TBWA inclusief een korte uitstap naar DDB. Hij is nauw betrokken geweest bij de pitches op Nederlandse Spoorwegen, T-Mobile en Philips.