Bike Totaal kiest M2|OC
Fietsretailer Bike Totaal, onderdeel van Dynamo Retail Group, heeft na een pilot van drie maanden gekozen om ook voor de lange termijn samen te gaan werken met mediacommerce-bureau M2|OC. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, -planning en -inkoop.
Om in te spelen op veranderingen in de markt en bij de consument, heeft Dynamo Retail Group afgelopen jaar besloten de krachten van hun merken Bike Totaal en Profile ‘de Fietsspecialist’ te bundelen en samen verder te gaan onder één merk met de naam Bike Totaal. Er is een nieuw logo en eigentijdse huisstijl ontwikkeld die perfect past bij wat Bike Totaal wil uitstralen: vitaliteit, groei en optimisme. Met de koerswijziging en de sterke groeiambitie, kwam er ook behoefte aan een nieuwe en geïntegreerde aanpak in media, waarbij branding en performance media optimaal worden geïntegreerd.
Ewout Paats, commercieel manager van Bike Totaal: “Bike Totaal stelt samen met de ruim 160 aangesloten ondernemers de klant verder centraal. Naast het aanbieden van de beste services en producten, is dit ook zichtbaar in de focus op het verbeteren van de klantreizen vanuit de omnichannel benadering. Dit vereist ook een marketingmix die hierop is afgestemd. Door de samenwerking met M2|OC kunnen we dit optimaal realiseren. De samenwerking in de voorbereiding naar de vernieuwde Bike Totaal website de afgelopen maanden hebben ons het vertrouwen gegeven dat dit werkt. We kijken er dan ook naar uit om dit samen verder te gaan realiseren.”
Lars Vink, Managing Director M2|OC: “We zijn trots dat we Bike Totaal hebben kunnen overtuigen van de kwaliteit van onze mensen en dienstverlening. De ambitieuze groeidoelstellingen van Bike Totaal op zowel het gebied van performance als merk, passen naadloos bij onze mediacommerce propositie. We hebben er alle vertrouwen in dat we Bike Totaal kunnen helpen te winnen in hun categorie”.