Blended agency iO ontwikkelt duurzame merkcampagne voor netbeheerder Enexis

04-04-2023 (16:14) - Bureaus

Netbeheerder Enexis heeft, na een Europees tenderproces, blended agency iO uitgekozen om een nieuwe merkcampagne te lanceren. Het contract kent een looptijd van drie jaar en heeft de energietransitie als centraal thema. Met een innovatieve merkcampagne wil Enexis inzetten op bewustwording bij klanten rond duurzaam energieverbruik en de rol van het netwerk voor wie zelf eigen stroom opwekt.

Enexis en iO zijn geen onbekenden voor elkaar. Al sinds 2017 werken iO-experts voor Enexis aan CRO-optimalisaties en de doorontwikkeling van Enexis.nl. Nu is het voor het eerst de beurt aan de creatieve marketingteams van iO. Als strategische en innovatieve partner adviseren, challengen en ontzorgen ze Enexis vanaf deze maand bij de ontwikkeling van een (nieuw) herkenbaar consument- en MKB-concept;
een content marketingstrategie op basis van de Enexis merk- en contentstrategie, inclusief contentplanning en -creatie eb bij het opzetten en beheren van (online) advertentiecampagnes.

Stefan van den Boom, manager Marketingcommunicatie bij Enexis, over de samenwerking: "We werken inmiddels al een paar jaar nauw samen met iO rond het vernieuwen van onze website en Mijn-omgeving. De creatieve pitch van hun team van merkbouwers gaf ons het vertrouwen om die in deze enorm relevante tijd uit te breiden."

Michiel de Nijs, Creative director bij iO, campus Den Bosch, over de samenwerking: “We kennen Enexis al vanuit ons werk voor de digitale platformen. Nu we ook de merkcampagne mogen ontwikkelen, kijken we uit naar de voordelen van een geïntegreerde aanpak: datagedreven, creatieve campagnes voor inwoners en bedrijven in het Enexis-verzorgingsgebied.”


 


Media

Marketing

Economisch