BNR en Natwerk gaan samenwerking aan

17-10-2023 (12:59) - Bureaus

BNR en Natwerk kondigen hun samenwerking aan om het BNR-merk naar nieuwe hoogten te brengen. Na een zomer van nauw contact en strategische overwegingen, heeft BNR besloten om Natwerk in de arm te nemen.

De afgelopen tijd heeft BNR een transformatie ondergaan. Deze vernieuwingen willen ze hun missie onderstrepen om relevant te blijven en in te spelen op de veranderende behoeften van het publiek. BNR heeft zich ook gevestigd als een podcastmerk, met stevige groei: momenteel zijn ze de grootste commerciële podcastuitgever van Nederland. Het cross-platform gebruik en het versnellen van de overstap naar digitale radio brengen nieuwe uitdagingen met zich mee.

Nieuwe samenwerking

In deze nieuwe samenwerking zal Natwerk een rol spelen bij het ontwikkelen van strategie en concepten om BNR nog beter te positioneren als de sterkste audiocontent provider op het gebied van politiek en zakelijk nieuws. "Een relevant merk dat gedurfde keuzes wil maken en inspeelt op waar de doelgroep behoefte aan heeft," aldus Nino Stoffels, strateeg bij Natwerk.

Sharine de Rooij, marketingdirecteur van BNR: "We maken een geweldig nieuwsproduct. We willen meer persoonlijkheid, meer kleur en meer lef aan het merk geven. We beschikken over de meest kritische journalisten en redacteuren in de branche, we leveren relevante content voor ondernemers, podcastliefhebbers en voor het politieke speelveld. Dit willen we gaan vertellen.”
Deze samenwerking is een nieuwe fase voor BNR, waarin de zender zichzelf wil herdefinieren als een krachtige speler in de snel evoluerende wereld van audiocontent.


Media

Marketing

Economisch