Bob Hardus en Matthijs Tielman lanceren bureau The Content Department
Met de komst van AI is een strategische aanpak om succesvol content in te zetten alleen maar belangrijker aan het worden. The Content Department gaat klanten helpen hun zakelijke doelstellingen te behalen door middel van content.
Hardus en Tielman ontwikkelden hun content marketing methode in de tijd dat ze bij Wayne Parker Kent samenwerkten. Bij het reclamebureau, dat onderdeel is van Mediahuis, stonden zij aan de basis van succesvolle projecten voor Samsung, Henkel en Aldi. Nu kan technische realisatie van platformen, formatontwikkeling, contentproductie en distributie bij The Content Department worden uitbesteed. Een volledige contentafdeling op afstand dus. En die gespecialiseerde afdeling is wat veel bedrijven missen, daar zijn Tielman en Hardus van overtuigd.
‘Wij veranderen content van een kostenpost in een lange termijn investering’
Matthijs Tielman: “Het mooie is dat onze methode resulteert in structureel organisch bereik. Ook zonder mediabudget blijft dit jarenlang renderen. Idealiter op je eigen platform. Zo verandert je content van een kostenpost in een lange termijn investering. Met dit in je achterhoofd is het toch vreemd dat bedrijven makkelijk de portemonnee trekken voor een prachtige website of social campagne maar er vervolgens geen budget meer is om op een strategische manier content te produceren.”
Bob Hardus is een SEO en content expert die al jaren actief is als freelance consultant. Daarnaast heeft hij diverse boeken gepubliceerd waaronder zijn meest recente boek De Google formule.
Matthijs Tielman is als strategy director altijd actief geweest in de wereld van content. Als een van de grondleggers van het content marketing bureau van Wayne Parker Kent en recent bij Bravoure. Daarnaast is hij jarenlang een van de hosts geweest van de podcast The Brief en initiatiefnemer van het jaarlijkse WPK/Mediatest Jongerenonderzoek.