BOOM Communicatie aan de slag voor RDW
23-12-2015 (11:24) - Bureaus
Komend jaar start de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW) een nationale campagne tegen tellerfraude. Na een gewonnen aanbestedingstraject geeft BOOM Communicatie invulling aan deze campagne, die in 2016 te zien en te horen zal zijn op televisie, radio en internet.
De campagne is erop gericht de doelgroep bewust te maken van het fenomeen tellerfraude. Een gemanipuleerde tellerstand dupeert de koper van een tweedehands auto. Deze betaalt dan letterlijk een te hoge prijs voor de occasion. Bovendien is er een grotere kans op onderhouds- en reparatiekosten dan bij aanschaf kan worden ingeschat.
Een gerichte campagnestrategie en een duidelijke boodschap moeten ervoor zorgen dat de kopers van tweedehands auto’s weten wat tellerfraude is en wat voor hen de mogelijkheden zijn om de tellerstanden te (laten) controleren. In de bureaucompetitie heeft de RDW getoetst op verschillende aspecten. BOOM Communicatie werd als preferred supplier geselecteerd voor deelname aan de competitie, en is inmiddels aan de slag met de ontwikkeling van de campagne.