Boomerang FT. houdt 'markethon' met Belgische jonge creatieven

26-04-2023 (10:11) - Bureaus

Boomerang FT., onderdeel van Boomerang. part of Publicis Groupe, stapt de Belgische creatieve advertising-markt op in samenwerking met freelance platform YoungOnes tijdens de jaarlijkse Markethon van de Karel de Grote Hogeschool Antwerpen.

Boomerang FT. richt zich op creatief talent tussen de 16 en 24 jaar en wil een alternatief zijn op de traditionele bijbaan, waarbij jongeren de advertising-industrie kunnen ontdekken.

Markethon

"Het is een geweldige prestatie voor ons om binnen Europa uit te breiden, minder dan een jaar nadat we het FT-concept hebben gepresenteerd," zegt Renee van den Oetelaar, Hoofd van Boomerang FT. "We zijn zo enthousiast dat het idee een eigen leven is gaan leiden in Nederland, en nu is het tijd om de FT-ervaring aan te bieden aan jong Belgisch creatief talent. De Markethon van de Karel de Grote Hogeschool is het perfecte platform om Boomerang FT. in België te introduceren en we zijn dan ook erg blij dat we dit jaar met hen kunnen samenwerken".

The Walt Disney Company

Het evenement vindt plaats van 26 tot en met 28 april en laat ongeveer 200 eerstejaars marketingstudenten zien hoe ze een creatieve briefing moeten aanpakken: van onderzoek en strategieontwikkeling tot het creëren van concepten en het pitchen van een big idea. De vijf beste ideeën worden een paar weken later gepitcht bij de klant op hun hoofdkantoor. De briefende klant van dit jaar is The Walt Disney Company. "Dit evenement is de perfecte manier om onszelf samen met YoungOnes in België te introduceren en op zoek te gaan naar de volgende generatie freelance talent die een creatieve parttime baan wil vervullen via ons gig-platform." 


Media

Marketing

Economisch