Brands Love People scherpt propositie aan: “Forget the ordinary. Experience the exceptional”

02-11-2023 (13:41) - Bureaus

In een tijdperk van ‘consumenten schichtigheid’ en ‘reclamische eenheidsworst’ staan veel merken voor een grote uitdaging. Hoe kun je klanten nog echt verrassen en ze oprecht aan je merk binden.

Brands Love People helpt merken hierbij door middel van events die verwonderen, nieuwe vormen van loyaliteit en activaties. De kernbelofte luidt dan ook: “Forget the ordinary. Experience the exceptional”. Het marketingbureau Brands Love People scherpt haar propositie en haar website aan, door haar portfolio te differentiëren in drie gespecialiseerde divisies. Voor het creëren van unieke ervaringen voor klanten wordt gewerkt vanuit de divisies Events, New Loyalty en Activaties.

Events

Evenementen lenen zich voor het creëren van onvergetelijke momenten en het verrassen en binden van klanten en werknemers. Brands Love People voert daarom zowel events in opdracht uit, maar organiseert ook eigen events waarop klanten kunnen aanhaken. Zo organiseerde ze eerder dit jaar in samenwerking met Parc Broekhuizen in Leersum ‘Chefs at the Parc’, waar meer dan 60 Michelinsterren samenkwamen om de sterren van de hemel te koken. En deze winter staat een reeks kerstconcerten met Trijntje Oosterhuis op de planning. Het uitgangspunt blijft altijd hetzelfde: het creëren van een onvergetelijke en spraakmakende ervaring.

New loyalty 

De tijd van het traditionele punten sparen voor cadeaus en steeds dezelfde toegangstickets en handdoeken is wat betreft Brands Love People voorbij. In plaats daarvan zetten ze in op exclusieve en unieke ervaringen die een blijvende indruk achterlaten. Ieder loyaliteitsprogramma moet volgens Mathijs Heijting – oprichter van Brands Love People – dan ook voldoen aan 4 randvoorwaarden: uniek, verrassend, passend bij het merk en persoonlijk. De kracht van echte loyaliteit zit hem dan ook in oprechte aandacht voor klanten of medewerkers. New Loyalty wilt er zijn voor merken die oprecht geloven in de kracht van langdurige relaties.

Activatie

In de praktijk blijken activaties vaak niet meer dan een reeks vluchtige interacties. Meer dan genoeg kansen dus voor een nieuwe benadering die niet alleen de aandacht van (potentiële) klanten trekt, maar vooral voor blijvende verbindingen zorgt. Een voorbeeld hiervan is de samenwerking van Brands Love People met Wibra, om Koningsdag kleurrijk te vieren met de actie ‘Krijtje Koning’. Wibra deelde ruim een half miljoen krijtjes uit en nodigde basisschoolkinderen uit om hun creaties online te uploaden om kans te maken op gave prijzen. Met activaties zoals deze wil Brands Love People verbindingen leggen, verhalen vertellen en emotie opwekken. Uiteindelijk leidt dit tot meer traffic, leads en omzet.


Media

Marketing

Economisch