Bruut Amsterdam en Towel Media bundelen krachten in fusie

20-12-2023 (07:00) - Bureaus

Bruut Amsterdam en Towel Media fuseren en gaan verder onder de naam Bruut. Door het samengaan van beide bedrijven ontstaat één van de grootste branded content producenten van Nederland.

Door de fusie kan een nog breder scala aan creatieve diensten en productionele kracht geboden worden aan klanten. Oprichters Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam) en Geert Doek (Towel Media) blijven beiden als aandeelhouders bij het bedrijf betrokken. De operationele leiding zal ingevuld worden door een team vanuit Towel; Deniz Alkaç stapt na 10 jaar op maar blijft met adviesrol betrokken bij het bedrijf.

Slagkrachtig productiehuis

Geert Doek, managing director en eigenaar van Towel, geeft aan dat klanten van beide bedrijven zullen profiteren van de fusie, nu know-how en slagkracht van beide bedrijven worden gecombineerd. Het doel van de fusie is dan ook om één zeer slagkrachtig productiehuis vormen. Klanten merken verder weinig van de fusie, want de wijze waarop creatieve vraagstukken en producties benaderd worden, verschilt in de kern heel weinig tussen beide bedrijven. Towel is vanuit haar basis gericht op grote volumes online en social content; Bruut heeft een sterk track-record in het maken van commercials en geïntegreerde campagnes.

Deniz Alkaç: “Met het samenvoegen van beide bedrijven ontstaat een echte one-stop-shop voor content. Dankzij de aanwezige interne middelen, altijd slim en efficiënt gemaakt. Met kwaliteit hoog in het vaandel én altijd passend voor ieder scherm. Precies zoals ik voor ogen had toen ik 10 jaar geleden met Bruut startte. Met een organisatie die groter is dan ooit, ben ik trots en dankbaar dat Geert op deze manier het merk Bruut wil voortzetten”.

De komende weken zal de integratie volledig vorm krijgen. “In essentie zijn al onze mensen echte makers, die vooral impact voor onze klanten en hun doelgroep willen realiseren”, aldus Doek. Het team van ca. 50 personen blijft in Amsterdam gevestigd. Ondanks een dalende trend afgelopen jaar in content productievolumes in de algehele markt, zijn er op dit moment erg veel lopende producties en is het aantal nieuwe aanvragen voor komend jaar al op een zeer hoog niveau.


Geert (Links) en Deni?z (rechts)
 


Media

Marketing

Economisch