Cannes: Goud en Zilver voor W+K
23-06-2015 (08:24) - Bureaus
De eerste Cannes Lions-awardsavond was gisteren een perfecte start voor Wieden+Kennedy Amsterdam. Dat bureau ging in de categorie Promo & Activation aan de haal met Goud en Zilver.
De edelmetalen Leeuwen werden beiden toegekend aan de Chasing Horizons'-campagne voor Citizen. Alle andere Nederlandse shortlist-namen bleven achter met lege handen.
Toch is er een flinke extra snuf Nederlands succes te melden na de eerste awardsdag. MediaMonks heeft vier andere winnaars geproduceerd. Het festival bekroonde twee MediaMonks-projecten. Het digitale productiebureau is dit jaar al goed voor negen nominaties.
De Canon Gig App — een innovatief concept van UncleGrey dat fans in staat stelt om professionele concertfoto’s te nemen met hun mobiel — werd bekroond met zilver en twee keer brons. MediaMonks won ook zilver namens DDB Brussel, met de locatie-gebaseerde dienst ‘PhoneAddress’ waarmee je dingen bezorgd kan krijgen waar je ook bent.
Opvallend was dat - ondanks zes nominaties - geen enkele campagne voor ons land won in de categorie Direct De teller voor de Oranje delegatie staat nu op drie, wanneer we de Silver Health Lion voor Menzis en DDB & Tribal Amsterdam meetellen.