Cannes is net seks. Je wilt telkens meer
11-06-2015 (07:43) - Bureaus
Een deel van creatief en marketing Nederland staat al bijna in de startblokken: de 62ste editie van het Cannes Lions International Festival of Creativity gaat over ruim een week van start. ‘De willekeur van onze Franse vrienden kan groot zijn en dat is af en toe best lastig.’
Tegen het einde van de festivalweek verschijnt de Cannes-editie van fonk. Het woord is aan onder anderen de JongeHonden en RA*W, twee organisaties die bepakt en gezakt naar Zuid-Frankrijk afreizen.
‘Jong creatief talent kan veel leren van het festival. Het analyseren en beoordelen van cases. Je leert mensen van diverse disciplines binnen de reclame kennen en begrijpen. Je leert ontzettend veel van elkaar als groep. Je maakt kennis met het vak op een andere manier dan in Amsterdam. Cannes is net seks. Als je er eenmaal bent geweest, wil je het telkens weer’, zeggen Ramin Bahari en Tjeerd Buntsma van JongeHonden.
Hans Brouwer, CEO van MassiveMusic en met MediaMonks organisator van het hottest Cannes-feest, is behalve enthousiast, ook kritisch over de organisatie in Cannes: ‘Een dergelijk feest organiseren is altijd een enorme toestand. We proberen op tijd alles voor elkaar te hebben, dat lukt echter niet altijd. We hebben er de hulp van onze Franse vrienden voor nodig en dat is zo af en toe best lastig. De willekeur kan bij hen groot zijn, het is net hoe de pet staat. Hun loyaliteit is niet altijd groot, zo merkten we dit jaar. Maar het feest wordt geweldig.’
Dit en nog veel meer op 26 juni in fonk over Cannes. Mis hem niet!