code d’azur trekt Daniel Sytsma aan als Executive Creative Director

03-05-2023 (10:20) - Bureaus

code d’azur heeft Daniel Sytsma aangetrokken als Executive Creative Director (ECD). Sytsma maakt de overstap naar code d’azur een half jaar nadat hij stopte bij Dentsu Creative in Amsterdam. Tegelijkertijd neemt Madelon Uljee na twaalf jaar afscheid als ECD.

In de tussentijd werkte hij als interim creative director en design consultant. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam zal Sytsma als lid van het MT in zijn rol als ECD eindverantwoordelijk zijn voor design, copy, en creative. code d’azur & Triple, vormen een nieuwe internationale bureau groep met ruim 500 werknemers, verspreid over de kantoren in Amsterdam, Alkmaar, Austin, Barcelona, Dubai en Gdansk.

Daniël Sytsma: “Ik geloof dat het beste werk wordt gemaakt op het snijvlak van disciplines. Dat vraagt om een bureau dat in staat is om creativiteit, design, technologie en data samen te brengen in één creatieve visie. Dat heb ik gevonden bij code d’azur en Triple. Met het innovatieve track record en de internationale ambitie van deze bureaugroep is dit een prachtig moment om mee te bouwen aan de volgende groeifase.”

Binnen creatief bureau ACHTUNG! was hij een van de vijf partners die samen dit merk van een klein boutique bureau naar een van de meest toonaangevende bureaus in Nederland brachten. Daarnaast was hij mede-oprichter van Studio Kraftwerk, een award-winnend label gespecialiseerd in innovatie en product design. Zowel ACHTUNG! als Studio Kraftwerk zijn overgenomen door Dentsu Creative.

CEO Nik Nieuwenhuijs: "We zijn enorm blij Daniël aan boord te hebben als onze nieuwe Executive Creative Director. Daniel zal verantwoordelijk zijn voor het leiden van de creatieve visie van de bureaugroep en het stimuleren van innovatie en groei. Zijn passie voor het ontwikkelen van baanbrekende ideeën en zijn internationale ervaring, maken hem de ideale aanvulling op ons team. We kijken ernaar uit om samen te werken aan hoogstaande creatieve projecten en om onze positie als een van de meest innovatieve bureaus in de branche te versterken."

afscheid

Met de komst van Sytsma, neemt huidig Executive Creative Director Madelon Uljee, afscheid van code d’azur. Na 12 jaar besloot Uljee dat het voor haar tijd was voor een nieuwe uitdaging. Nik Nieuwenhuijs: ”De afgelopen twaalf jaar is Madelon een essentieel onderdeel geweest van ons bureau en de creatieve output. We zijn haar enorm dankbaar voor afgelopen jaren en we gaan haar missen!“

 

 

 


Media

Marketing

Economisch