Comeback van Dawn

29-05-2024 (10:35) - Bureaus

Dawn keert terug onder de oude naam als gespecialiseerd bureau binnen de internationale Springbok groep. Zo wil hiermee de focus op branding en creative consultancy versterken.

Nu marketing-trends, campagnes en maatschappelijke verschuivingen elkaar steeds sneller opvolgen, hebben merken behoefte aan een bureau dat een heldere, langetermijn koers kan uitzetten. Dat is waar Dawn in wil uitblinken. Er wordt op dit moment gewerkt voor o.a. Vattenfall, UWV, Brand New Day, Vandebron en Oxfam Novib. De afgelopen maanden werden strategische en creatieve pitches gewonnen voor merken Vandebron, Pax en Rewilding.

Nieuwe generatie

Dawn werd 15 jaar geleden opgericht door David Snellenberg, die recent zijn vertrek bij Springbok aankondigde. Dawn was het eerste B Corp bureau in Nederland en staat bekend om merk-gedreven en prijswinnend werk voor onder andere Triodos Bank. Die koers en filosofie worden nu door een nieuwe generatie op geheel eigen wijze ingevuld, onder leiding van managing partners Jurian van der Hoeven en Marjolein Huisinga. Ook creative director en brand designer Niek Kessels neemt in Dawn deel als partner.

Jurian van der Hoeven, managing partner van Dawn: “De naam Dawn staat voor strategische creativiteit, een liefde voor craft en heldere ideeën. In de nieuwe constructie bouwen we met nog meer energie, overtuiging en ondernemerschap verder aan die ambitie. We zoeken de specialisten van Springbok op voor specifieke projecten of klantvragen, en hebben daarnaast de ruimte onze eigen koers te varen. Dan zijn we op ons best.”

Sammy Colson, CEO van Springbok: “Als groep geloven wij in het stimuleren van het ondernemerschap en het enthousiasme van een nieuwe generatie. Jurian, Marjolein en het Dawn-team laten een scherp en nieuw Dawn geluid horen en weten zo merken en mensen aan zich te binden. Door hen de ruimte te geven geloven wij dat we, samen met hen, nog veel meer impact kunnen maken.”
 


Media

Marketing

Economisch