Creatieven in oranje kleedkamers
27-05-2008 (13:43) - Bureaus
De Kleedkamer van Oranje (KVO) laat weer van zich horen. Het ludieke oranje-initiatief van Cup of Tea en The Brand Department roept alle Nederlanders op om te laten zien wie ze steunen tijdens dit EK. Verschillende uitingen laten zien dat we als één man achter Oranje staan. De Kleedkamer van Oranje werkte samen met creatieve partners, die allemaal – vaak met gesloten beursen - een oranjeduit in het zakje deden. Zo ontstond met minimale middelen een campagne met maximaal effect.
De acties van De Kleedkamer van Oranje (wie weet duik je daar spelers als Demy de Zeeuw (foto) op) draaien om een oranje t-shirt met de prikkelende opdruk: 'I’m from Holland, where the fuck you from?!'. Misschien weinig subtiel, maar het gaat juist om de provocatie. Het t-shirt is te koop via www.kleedkamervanoranje.nl en op de ChillOut-afdeling in 12 filialen van De Bijenkorf, verpakt in een oranje pizzadoos met speelschema. Deze werd speciaal voor de gelegenheid ontworpen door KVO en geproduceerd door Frank Valies van PizzAd. Er zijn ruim 100.000 exemplaren verspreid over pizzeria’s door heel Nederland. Tijdens het EK ontvangen duizenden mensen hun pizza dus in de KVO-doos, terwijl ze naar de wedstrijden kijken.
Traffic
Online werkte De Kleedkamer van Oranje samen met Frontline Multimedia, die de website bouwde en Zigt, AdLink en Testnet, waarmee een uitvoerige bannercampagne werd ontwikkeld. Deze actie zorgt voor veel traffic naar www.kleedkamervanoranje.nl. Al in de eerste dagen kreeg de site tienduizenden hits meer dan buiten de actieperiode. En de verwachtingen zijn dat ook het aantal unieke bezoekers binnenkort die kant op zal gaan. 'Affiliate-marketing werkt perfect voor ons...', aldus KVO 'Zo zie je maar wat je met beetje liefde, gunnen en een flinke dosis oranjegekte kunt bereiken!'.