Creative Media Network (CMN) accelereert groei met behulp van SPA Capital

31-10-2022 (11:27) - Bureaus

Creative Media Network (CMN) en investeringsmaatschappij SPA Capital slaan de handen ineen om de verdere groeiambities te versnellen, door in te zetten op een actieve buy-and-build strategie.

CMN wil uitgroeien tot het grootste marketing productiebureau van de Benelux en daarbij een omzetgroei realiseren naar 20 miljoen euro in de komende vijf jaar. Marktlink bemiddelde voor CMN bij deze overeenkomst. CEO Doeke de Steur zal de buy-and-build strategie samen met SPA Capital verder vormgeven.

CMN adviseert organisaties op managementniveau op gebied van marketing- contentproductie en bouwt dankzij de integrale aanpak lange termijn relaties op met haar klanten. De dienstverlening van CMN is gericht op design, opmaak, content, fotografie en automatisering. Er zijn 60 personen werkzaam bij het bedrijf en het heeft toonaangevende klanten uit de retail sector, zoals AS Watson (Kruidvat NL en Kruidvat BE), Praxis, Hoogvliet Supermarkten, bol.com en SPAR.

De buy-and-buildstrategie is erop gericht om een totaaloplossing te creëren voor de klant. CMN richt zich hierbij in de eerste fase op de overname van kleinere, maar vergelijkbare spelers, die kunnen meeliften op de opschaling van diensten en de technische kennis van CMN. CMN kijkt naar overnames op het gebied van social- contentproductie, video- contentproductie en online campagnes. Daarnaast wordt er op de middellange termijn gekeken naar een internationale overname om ook buiten de landgrenzen te groeien.

CMN zal inzetten op een combinatie van autonome groei en buy-and-build. Hierbij ligt de focus op sales en het verbreden van het dienstenpakket. CMN zal verder investeren in talent en in de ontwikkeling van het eigen content automation platform Relayter. Het platform stelt bedrijven in staat bijna het hele marketing en-content productieproces te automatiseren.

“Wij zijn de ideale platformorganisatie. Het huidige management heeft inmiddels ruim tien potentiële acquisities geïdentificeerd, die we samen met de expertise van SPA willen analyseren. Deze targets zijn gekozen aan de hand van een aantal groeikernen die wij gedefinieerd hebben, zoals video en social. Deze activiteiten behoren tot onze core en zorgen ervoor dat wij blijven doen waar we goed in zijn,” aldus CEO Doeke de Steur van CMN. “Wij willen uiteindelijk uitgroeien tot een vooruitstrevend en toonaangevend marketing productiebureau in Benelux en West-Europa, waarbij wij via technologie en knowhow onze diensten verbreden en onze klanten kunnen ontzorgen. Uiteindelijk hebben we voor SPA Capital gekozen vanwege hun blik op de toekomst.”

"CMN is organisatorisch klaar voor de volgende stap en was daarom op zoek naar een partner met de juiste kennis en het juiste netwerk om deze groei samen te realiseren,” aldus Zeb de Haas van overnameadviseur Marktlink. “CMN bevindt zich in een markt waar de klantbehoefte naar multidisciplinaire dienstverlening toeneemt. Er is sprake van consolidatie om op deze manier aan de klantbehoefte te voldoen van het ultieme marketing productiebedrijf. Het huidige managementteam is gecommitteerd om hierin een drijvende kracht te blijven.”

Jurrijn Laan (aandeelhouder) van CMN: "SPA Capital, zelf ook bekend in de Retail wereld zorgt voor veel toegevoegde waarde. Uiteindelijk gaf de persoonlijke klik met SPA de doorslag. Wij zijn een familiebedrijf en willen ook zo blijven functioneren. Pragmatisch en ondernemend. Degenen die in ons investeren, moeten daar ook in geloven."

 


Media

Marketing

Economisch