Creative Press Challenge in teken van Fight cancer
17-07-2015 (07:05) - Bureaus
7.03 uur - De Persgroep Nederland kiest dit jaar Fight cancer als goed doel voor de derde editie van de Creative Press Challenge, de jaarlijkse wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld.
Het doel van de Creative Press Challenge is om reclamemakers opnieuw de puurheid van print als reclamemedium te laten ervaren, en om printreclame naar een hoger niveau te tillen.
De opdracht is om de identiteit van Fight cancer in één pagina weer te geven en daagt jonge creatieven uit om voor dit iconisch goed doel hun beste printadvertentie van het jaar te maken. Nieuw dit jaar is dat de drie beste ideeën worden geproduceerd; uit deze top 3 kiest de jury uiteindelijk de winnaar. Het winnende werk wordt ingezonden naar Cannes en in de Volkskrant geplaatst met een exclusief interview met het winnende bureau.
Fight cancer is een jonge en eigenzinnige stichting voor jongvolwassenen, die kanker wil verslaan vanuit de liefde voor het leven. Onder het motto ‘Love life. Fight cancer’ wil de organisatie jonge mensen bewust maken van de noodzaak van kankerbestrijding, ze betrekken bij de strijd tegen kanker en ze vooral aansporen tot actie.