Creative studio Dogstudio sluit zich aan bij DEPT

19-05-2022 (14:29) - Bureaus

De multidisciplinaire creative studio Dogstudio heeft zich aangesloten bij DEPT. Dogstudio staat bekend om het creëren van immersieve digitale en fysieke ervaringen voor onder andere Supercell, Expo 2020 Dubai, Tomorrowland, Adobe, The New York Times, Microsoft en Hulu, en heeft tientallen prijzen gewonnen waaronder 5 Webbys, 47 Awwwards en 41 FWA's.

 

Het team van Dogstudio in Nederland, België, de VS en Mexico, is gespecialiseerd in immersieve real-time ervaringen gericht op de gebruiker en geavanceerde 3D-platforms en heeft daarnaast een groeiende lijst van Web3- en Metaverse-projecten met succes afgerond.

 

Henry Daubrez, Partner en CEO/CCO van Dogstudio: "We kregen in de loop der jaren belangstelling van verschillende bedrijven, maar het bleek een uitdaging om de perfecte match te vinden. We stuitten steeds op dezelfde blokkade: waarden. Onderdeel worden van iets dat groter is dan wijzelf, moet zowel vanuit menselijk als zakelijk oogpunt kloppen. Met DEPT liggen we perfect op één lijn als het gaat om cultuur en we hebben dezelfde ambitie als het gaat om impact maken als digitaal bedrijf."
Dogstudio maakt nu deel uit van DEPT en zal blijven opereren onder de leiding van Henry Daubrez, Partner en CEO/CCO, en Nicolas Moies-Delval, Managing partner en CRO.

 

Dogstudio werkt al lange tijd samen met DEPT® en heeft met verschillende teams samengewerkt, zoals BASIC/DEPT, Hello Monday (onderdeel van DEPT) en recentelijk met het team in Amsterdam, aan bekroonde projecten zoals de geïllustreerde 3D-ervaring voor de Bijenkorf. Dit was een van de projecten die het verschil maakte bij het recordaantal awards dat DEPT dit jaar won bij de Webby Awards, waarbij het bureau ook werd bekroond tot Global Network of the Year.
 
Dimi Albers, CEO, DEPT: "Dogstudio staat over de hele wereld bekend om het op grote schaal creëren van indrukwekkende digitale ervaringen, die er fantastisch uitzien en mooie resultaten realiseren voor klanten. Maar veel belangrijker nog is dat Nicolas en Henry een prachtige cultuur hebben opgebouwd waarin het draait om het leveren van het beste werk met geweldige mensen die plezier hebben in hun werk. Creativiteit en technologie naar een hoger niveau brengen is dagelijkse kost voor het team en hun vaardigheden vergroten ons vermogen om baanbrekende immersieve ervaringen te creëren. Na een tijd met hen te hebben samengewerkt, zijn we ontzettend blij dat ze zich nu officieel bij ons voegen en we gezamenlijk op weg zijn om het beste digitale bureau ter wereld te worden."

 


Media

Marketing

Economisch