Customer Collective breidt uit met flowresulting
Marketing-, strategie-, en consultancybedrijf flowresulting wordt onderdeel van Customer Collective groep. De groep vergroot daarmee zijn expertise op het vlak van marketingstrategie en pricing.
Marc Westeneng: “Opdrachtgevers vragen vaak om een bredere dienstverlening dan flowresulting ze nu kan bieden. We zeggen geregeld ‘nee’ tegen klanten omdat we focussen op waar we echt goed in zijn. Met Customer Collective kunnen we nu ‘ja’ zeggen doordat we onze klanten toegang bieden tot meer specialismen binnen het marketingdomein. Ik denk dat onze klanten daar blij van worden.”
Hands-on strategisch advies
Het in Utrecht gevestigde flowresulting levert hands-on strategisch advies. Het team van 15 adviseurs werkt onder andere voor merken als Volkswagen, Vattenfall, Nespresso, Nationale Nederlanden, a.s.r. en ANWB. Flowresulting is expert in strategie, CX en pricing. Het bureau wordt geleid door Marc Westeneng, Anders Jansen en Ed Ram.
Bedrijven verenigen
Customer Collective is eind maart vorig jaar gelanceerd, bestaande uit verschillende bureaus, waaronder The House of Marketing (THoM). Het is THoM’s missie om de groei van organisaties eenvoudiger te maken via talent aan te bieden op het vlak van strategie, digitalisering, data, technologie en branding. Customer Collective verenigt bedrijven die een of meerdere expertisedomeinen beheersen. Het collectief bestaat momenteel uit ongeveer 400 werknemers, waarvan 100 in Nederland en 20 in Duitsland. Grégory Delens, Managing Partner bij Customer Collective: "Flowresulting heeft veel ervaring met pricing. Bij ons was dit onderdeel nog te weinig onderbouwd, terwijl value based pricing zo cruciaal is. Nu gaan we deze expertise inzetten bij al onze klanten!”