Darre van Dijk verlaat Ogilvy & Mather voor TBWA\NEBOKO

28-10-2015 (13:08) - Bureaus

Een grote move binnen bureauland. Darre van Dijk verlaat in 2016 Ogilvy & Mather Amsterdam waar hij 10 jaar een van de beeldbepalende gezichten was. Van Dijk gaat verder bij de TBWA\NEBOKO Groep als Chief Creative Officer (CCO). 

De reclameman in hart en nieren (44) staat begin volgend jaar aan het creatieve roer van TBWA\NEBOKO, \NEBOKO Live en VIDIBOKO. Saillant detail: ruim een jaar geleden maakte Rik Ledder dezelfde stap van Ogilvy naar concurrent TBWA.  

Chief Executive Officer van Ogilvy, Edgar Molenaars, betreurt Van Dijks vertrek, maar is hem tegelijkertijd dankbaar voor de sterke creatieve ruggengraat die binnen het bureau is ontwikkeld. 'Darre’s vertrek is heel spijtig, maar onze creatieve kracht stáát.'

Van Dijk kwam in 2005 bij het toenmalige Ogilvy & Mather Advertising en vormde jarenlang met Piebe Piebenga een creatief team en de creatieve directie van het bureau. Tot 2012 wonnen zij als team voor Ogilvy diverse nationale en internationale prijzen met campagnes voor onder andere Allsecur, IBM, Orange Babies, MTV en XS4All.

In 2012 ontwikkelden zij de DELA campagne ‘Waarom wachten’. Een campagne die Van Dijk en Ogilvy veel roem bezorgde. De Grand Prix in 2013 in Cannes was een bekroning voor een campagne waarin Darre’s persoonlijke signatuur onmiskenbaar duidelijk werd. 

Molenaars stelt dat Van Dijk een sterke creatieve vloer achterlaat met 29 creatieven waaronder 4 creative directors, die ieder hun specifieke talenten hebben. 'Ze werken op een unieke manier samen op de nationale en internationale klanten van het bureau. De nieuwe ECD die Ogilvy zoekt zal weer iets nieuws aan het bureau toevoegen en tegelijkertijd verder bouwen op het creatieve fundament dat Darre en ik het afgelopen jaar verder hebben versterkt.'

Van Dijk: 'Soms moet je hele moeilijke beslissingen nemen om verder te komen. Ogilvy is als een familie voor mij geweest en ik zal daardoor ook voor altijd een warm gevoel houden voor het bureau. Met pijn in het hart neem ik afscheid van Edgar, het bureau en de klanten waar ik met veel plezier mee heb samengewerkt.'

 


Media

Marketing

Economisch