Dawn wordt Springbok, CEO Inge Ligthart draagt stokje over aan nieuw MT
Het Amsterdamse creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf vandaag verder als Springbok. Met de rebranding zet het de volgende stap als onderdeel van de internationale digitale en creatieve agency voor positieve groei. CEO Inge Ligthart krijgt een nieuwe rol in de groep.
Vanuit Amsterdam werkt het bureau voor klanten als Triodos Bank, UWV, De Baak, Brand New Day en Oxfam Novib. Met de keuze om als één merk verder te gaan speelt Springbok in op de grote uitdagingen van deze tijd in het marketing-vak. Die vragen om een geïntegreerde aanpak op het snijvlak van creativiteit, technologie en purpose. Positieve groei is daarbij het doel. Creatieve en digitale expertises moeten daarvoor als één team samenwerken, elkaar voeden en inspireren, zo is de gedachte. Door de creatief strategische expertise en de kennis op het gebied van sustainability en purpose-gedreven merken van Dawn te combineren met de digitale expertise binnen Springbok moet het bureau nog beter in staat zijn klanten te helpen met onderscheidend werk, strategische consistentie, en positieve groei.
Nieuw leiderschap
De naamsverandering valt samen met het besluit van Inge Ligthart, CEO Dawn (61) om een andere rol binnen de groep op zich te nemen en het stokje over te dragen aan Jurian van der Hoeven en Marjolein Huisinga. Zij zullen vanaf 1 oktober als duo het bureau gaan leiden. Van der Hoeven als Managing Director en Huisinga als Creative Operations Director. Het team in Amsterdam zal de komende tijd uitbreiden naar ruim 50 creatieve, strategische en
digitale experts. Inge Ligthart blijft verbonden aan Springbok als strategisch adviseur op groepsniveau. David Snellenberg blijft ECD van Springbok en opereert vanuit België en Nederland.
Inge Ligthart, CEO Dawn: ‘We zijn er trots op dat we onze opvolging in de eigen gelederen hebben gevonden. Jurian en Marjolein zijn waanzinnig getalenteerd en gedreven, en zullen in een nieuwe tijd en op geheel eigen wijze de koers die wij ooit ingezet hebben voortzetten.’
Jurian van der Hoeven, Managing Director Springbok Amsterdam: ‘In deze nieuwe fase is onze focus helder: met strategische scherpte en creatief topwerk merken helpen succesvol te zijn. Wat ons binnen Springbok verbindt is de drive, energie en ambitie om het werk te maken waar we in geloven en dat merken helpt groeien. En dat werk kan vandaag de dag simpelweg niet zonder de combinatie van creatieve en digitale expertises.’
Met de naamsverandering van Dawn onderstreept Springbok de synergie binnen de bredere Springbok-familie, waar ook de Gentse bureaus Duke & Grace en Make Sense deel van uitmaken. Ook zij heten vanaf vandaag Springbok. Sammy Colson, CEO van Springbok: "De integratie van Dawn is een natuurlijke stap die voortkomt uit steeds nauwere samenwerking. Voor onze klanten verandert er niets, behalve dat we als collectief nog beter in staat zijn de vragen van vandaag, die vaak op het snijvlak van technologie, creativiteit en purpose spelen, te beantwoorden. In de afgelopen periode hebben Jurian en Marjolein zich bewezen als zeer bekwame leiders en ik heb het volste vertrouwen in hen."
Op dit moment werken er in totaal meer dan 360 strategen, dataspecialisten, tech-experts en creatieven bij Springbok. Het creatieve en digitale bureau voor positieve groei heeft naast Amsterdam ook vestigingen in Mechelen, Gent, Brussel en Den Bosch.