Denise Groen van GoSpooky naar Yune als Creative Director
Denise Groen is aangesteld als nieuwe Creative Director van social contentbureau Yune. Ze is afkomstig van GoSpooky, waar ze de laatste jaren werkzaam was als Creative Lead.
Hier was ze onder meer verantwoordelijk voor klanten zoals Zeeman, Samsung en Dior.
Verbinden van merken met mensen
Groen was eerder werkzaam voor onder meer social bureau Dorst & Lesser en HBO Nederland. “Ik heb voor Yune gekozen vanwege de creatieve en innovatieve benadering, en de integratie van data, onderzoek en wetenschap”, aldus Groen. “Daarnaast is er de sterke ambitie om klanten uit te dagen zichzelf op nieuwe en authentieke manieren te laten zien, door voortdurend te omarmen wat er nieuw is en te experimenteren op verschillende sociale platformen. Deze stap voelt als thuiskomen binnen een bureau dat actief in gesprek gaat met diverse communities en écht hun leefwereld instapt. Hier liggen ook de grootste kansen: het verbinden van merken met mensen op een diepere, betekenisvollere manier.”
Thijs Jaski, Managing Director Yune: “We zijn ontzettend blij dat Denise voor ons heeft gekozen. Ze heeft een zeer uitgesproken en verfrissende visie op content, technologie en innovatie, in combinatie met een sterk gevoel voor alles wat merken menselijker maakt: van diepgaande kennis over subcommunity’s, tot opkomende en toepasbare social trends die onze dienstverlening en ideeën nog impactvoller maken.”
Yune, onderdeel van IPG Mediabrands, werkt voor merken zoals Nederlandse Spoorwegen, Bol, ING, Nestlé, ANWB en Zilveren Kruis.