Denise Willigers nieuwe Managing Director ADCN

07-09-2023 (06:00) - Bureaus

Denise Willigers is per 1 september aangesteld als Managing Director bij ADCN, de Nederlandse club voor creativiteit in communicatie. Zij geeft leiding aan het ADCN-team en werkt samen met het bestuur, partners en commissies aan de ‘creative growth’ agenda.

Dinesh Sonak, die sinds 2014 de rol van Managing Director vervulde, gaat verder als Academy & Partnerships Director om strategische partnerships en educatieprogramma (waaronder PlusPlusOne) verder uit te bouwen. Bij de Dutch Creativity Awards Ceremony op 31 oktober presenteert ADCN Denise officieel aan de industrie. Ook zal dan de nieuwe Board starten.

Denise komt van productiemaatschappij DPPLR waar ze Head of Creative Development was. Eerdere functies waren aan bureauzijde waar ze zowel productie- als account-ervaring heeft opgedaan. Ook heeft ze zich als co-founder van ADNIGHT breder ontwikkeld binnen de creatieve industrie.

Denise Willigers: ‘Door alle veranderingen van de afgelopen decennia heeft ADCN een andere rol binnen de creatieve industrie en draait het niet alleen maar om de awards. Maar ondanks dat het zich op zoveel nieuwe vlakken profileert, blijft het boven alles een vereniging. Daar wil ik me dan ook op toeleggen: verenigen. Iedereen moet zich thuis voelen bij ADCN; van old school reclame creatief tot AI-driven animator. Ik wil de focus leggen op het stimuleren van jaloersmakend creatief werk middels zichtbaarheid en toegankelijkheid van onze programma’s. Verder ben ik onwijs benieuwd naar waar verschillende lagen in deze industrie behoefte aan hebben.'

Transformatie ADCN

Van een reclameclub is ADCN veranderd in een multidisciplinaire community en educatief platform voor ‘creative growth’: het ontwikkelen van de beste creatieve professionals en creatieve ideeën met positieve impact. ADCN heeft de Lampen en Spin Awards samengevoegd tot Dutch Creativity Awards en in november vindt de derde editie van het Dutch Creativity Festival plaats. ADCN heeft voor members en partners verschillende Academy-programma’s ontwikkeld die professionals en teams helpen met creatief leiderschap en creative excellence.

Binnenkort komen nieuwe trainingen voor specifieke creatieve disciplines en op het gebied van AI, ethiek en inclusie. Na deze transformatie die heeft plaatsgevonden onder leiding van Dinesh, gaat ADCN met de aanstelling van Denise een nieuwe fase in. In deze nieuwe fase van groei staat het verbinden van de community centraal.

Jouke Vuurmans, Chief Creative Officer van Media.Monks en co-chair van ADCN: “Ik denk dat ik namens alle betrokkenen bij ADCN spreek dat Dinesh een ongelooflijke kracht is die zich bijna 10 jaar lang heeft ingezet om ADCN opnieuw vorm te geven en de club in de huidige wereld te brengen door conventies uit te dagen en vernieuwende programma’s te ontwikkelen. Denise is in mijn ogen een waardige opvolger die een nieuwe generatie leiders vertegenwoordigt. Bescheiden maar eerlijk, ruimdenkend maar eigenwijs, managen en maken. Vanaf het eerste gesprek was het duidelijk dat ze een duidelijk standpunt had over de creatieve industrie en de rol die ADCN daarin zou moeten spelen. Ze schuwt het niet om ons en de branche uit te dagen. Met haar achtergrond als oprichter van ADNIGHT en haar jarenlange ervaring zal zij ADCN naar een volgende fase brengen.”

Dinesh Sonak: ‘Ik ben heel blij met de komst van Denise. Het is een goed moment voor fris leiderschap. Ik ben trots op de positie die we met ADCN hebben bereikt: een club voor iedereen die leergierig en nieuwsgierig is, in alle disciplines binnen ons vakgebied. Met een line-up van hoogwaardige programma’s rondom onze missie ‘creative growth’. Ik heb al die jaren alles gegeven voor onze mooie club en de creative community en blijf dat met plezier doen in mijn nieuwe rol. ’

Foto:
Yvette de Wit


 


Media

Marketing

Economisch