Dentsu Benelux en Braingineers openen dentsu Attention Lab
dentsu Benelux gaat een langdurige samenwerking aan met neuroscience agency Braingineers. Ze hebben daarvoor de deuren van het dentsu Attention Lab geopend. Door gebruik te maken van de expertise en technologie van Braingineers kan dentsu Benelux digitale prestaties van klanten in e-commerce en campagnes optimaliseren met behulp van de laatste neuroscience methoden.
Daar waar media en advertising een ‘always-on’ strategie volgen en sales beweegt naar een omnichannel aanpak, gaan die twee nog steeds niet hand in hand ten aanzien van een seamless customer experience en in het meten van echte aandacht en emotionele impact. Dentsu werkt vanuit de Attention Economy theorie, die aandacht voor reclame-uitingen centraal stelt. Het dentsu Attention Lab, in samenwerking met Braingineers, is een volgende stap om dit daadwerkelijk vorm te geven voor klanten.
Melvin van Gom, Partnership Director dentsu Benelux: “Er zijn talloze ontwikkelingen in onze branche en met deze nieuwe neuromarketingmogelijkheden kunnen we verder gaan in effectmetingen en gedragsvoorspellingen van consumenten. Welke emotionele impact heeft text-to-speech of gepersonaliseerde audio? Hoe intuïtief en effectief is outstream-video? Hoe kan een publisher een eigen advertising ecosysteem op attentie bouwen? Zo zijn er legio onderwerpen die ons vakgebied weer verder brengen.”
Roger van der Spek, Managing Director Braingineers: “Normaliter kost het jaren om neuromarketingmogelijkheden op te bouwen, iets wat wenselijk was bij dentsu Benelux voor het Attention Lab. Door de opzet van het Braingineers-lab te gebruiken, kunnen we experts blijven op ons eigen vakgebied en ook zelf neuroscience oplossingen inzetten voor onze partners. Door het bundelen van die kennis aan het dentsu Attention Lab ontstaan er nieuwe mogelijkheden voor vraagstukken.’
Over dentsu Benelux
Dentsu levert verschillende diensten, onderverdeeld in 3 servicelijnen; ‘dentsu Creative Amsterdam’, ‘dentsu Media’ en ‘Merkle, a dentsu company’ (CXM). In ons wereldwijde netwerk werken 46.000 collega’s, in 143 markten, voor 85 van de top 100 adverteerders.
Over Braingineers
Braingineers is een neuromarketing agency. het bureau introduceerde in Nederland neuro-usability. Door eigen neuromarketing-oplossingen te ontwikkelen, zoals Brainsight, een predictive eye-tracking tool en een self-service neurolab oplossing voor eindgebruikers, maakt Braingineers neuroscience toegankelijk.