dentsuACHTUNG! verder als Dentsu Creative Amsterdam

13-10-2022 (07:30) - Bureaus

Afgelopen zomer werd Dentsu Creative gelanceerd tijdens het Cannes Festival of Creativity 2022. Het nieuwe wereldwijde netwerk brengt per 14 oktober alle creatieve bureaus van de groep samen in één nieuwe bureau propositie. dentsuACHTUNG! heeft ook getekend voor de brand identity van het nieuwe Dentsu Creative.

Dentsu is sinds 2013 wereldwijd actief. De creatieve activiteiten zijn sinds die tijd onder verschillende labels gevoerd (oa. Dentsu, McgarryBowen, Isobar en 360i). Met de aanstelling van global CCO Fred Levron en de beweging naar één Dentsu Creative, zet Dentsu nu vol in op creativiteit en onbegrensde mogelijkheden voor wereldwijde samenwerking en uitwisseling van talent. 

voortrekkersrol

DentsuACHTUNG! heeft de creatieve integratie drie jaar geleden al volbracht. Onder leiding van Boris Nihom en Sven Vening voegde het bureau de labels ACHTUNG, Studio Kraftwerk, mcgarrybowen en Isobar samen onder één dak en één leiderschap. Hiermee is een bureau gevormd van 100 specialisten op het gebied van branding, communicatie, technologie en design, die volledig geïntegreerd samenwerken. Vandaar dat het bureau als één van de eerste landen zich ook lokaal Dentsu Creative kan noemen.

Boris Nihom: “We zijn al een aantal jaar trots op onze voortrekkersrol binnen Dentsu, met proposities als Kraftwerk, Nowlab en onze ‘Fearlessly Forward’ cultuur. Onze mensen krijgen steeds vaker internationale rollen en ons team speelt een belangrijke rol bij het winnen van internationale klanten."

De wereldwijde brand identity en website van Dentsu Creative zijn ontworpen in Amsterdam. Sven Vening: “De visie van Dentsu Creative sluit goed aan bij waar ACHTUNG! sinds de oprichting voor staat. Het is een voortzetting van ons DNA, maar dan op een grotere schaal. Onze naam verandert, maar onze ziel blijft ongewijzigd.”

modern creativity

De visie van Dentsu Creative is het transformeren van merken en businesses met de kracht van modern creativity, dankzij het bundelen van creatie met een diep begrip van media, data, technologie en moderne cultuur. Alle ideeën in het netwerk worden getoetst aan de hand van de vraag: does it create culture, change society or invent the future?

De lancering van Dentsu Creative wordt groots gevierd tijdens Adnight op 14 Oktober met de Dentsu Creative Konnichiwa Gameshow. Kaarten zijn beschikbaar via: https://adnight.nl/
 


Media

Marketing

Economisch