dpdk achter VR-game PEUGEOT

12-06-2015 (07:10) - Bureaus

Gisteren lanceerden PEUGEOT en dpdk, ter introductie van de nieuwe PEUGEOT 208, de interactieve Virtual Reality ervaring ‘Catch the Dragon’. De campagne is een vervolg op de PEUGEOT 208-lanceringscampagne op de AutoRAI in april. Hier kregen bezoekers de kans om een interactieve virtuele proefrit te maken door de Oculus Rift te combineren met Leap Motion Technologie en drone beelden.
 
Creatief digitaal bureau dpdk heeft vanuit PEUGEOT de opdracht gekregen om een campagne te creëren die naadloos aansluit op de internationale TVC, waarin de nieuwe PEUGEOT 208 geïntroduceerd wordt. 
 
Het resultaat is een activatie die de TVC verenigt met Virtual Reality beelden. In de film-meets-game wordt de consument uitgedaagd om de draak, die in de TVC tot leven komt, te vangen.
 
Je kan de ervaring bekijken in een Google cardboard, maar ook op de desktop of in de mobiele browser. Door een combinatie van WebGL 3D en de integratie van een 360-graden video hoef je geen app te downloaden om te kunnen participeren. 
 

De film-meets-game combinatie bestaat uit een mix van 360 graden beelden en een virtuele 3D wereld. De 360 graden beelden, die tevens op de AutoRAI zijn gebruikt, zijn geschoten in Zuid-Frankrijk.  


Media

Marketing

Economisch