Een van 's werelds beste copywriters van 2024, Gabriel Lepesteur, wordt Creatief Directeur 180 Amsterdam

25-07-2024 (10:50) - Bureaus

Gabriel Lepesteur is benoemd tot creatief directeur en Owen Dowling is aangesteld als hoofd strategie. Gabriel Lepesteur is in 2024 de nummer 3 van de meest bekroonde copywriters wereldwijd en de nummer 10 van de beste copywriters in Cannes 2023.

Lepesteur heeft innovatieve campagnes geleid en ontwikkeld voor wereldwijde merken als Oreo, Xbox, de Olympische Spelen, Samsung, Heinz, Audi en Bang & Olufsen. Lepesteurs talent voor digital-first en cultuurvormende creativiteit zullen van pas komen in het werk voor de klanten als Pepsico, adidas en DHL.

Nog een nieuwkomer bij het bureau is Owen Dowling, die overkomt van AB-InBev Europe, waar hij Hoofd Strategie was en er mede voor zorgde dat het bedrijf twee keer de Cannes Creative Marketer of the Year award won. Daarvoor gaf hij meer dan vijf jaar leiding aan de planning van Ogilvy, bij het kantoor in Singapore. Dowling zal leiding geven aan de strategiefunctie van het bureau op het gebied van merk-, sociale en communicatieplanning, met een focus op het verder ontwikkelen van 180's beroemde Shift-model voor klanten.

Naast deze benoemingen heeft het bureau Oleta Hambleton aangenomen als de nieuwe Global Brand Communications Director (ex. OLIVER, News UK, Group M). Hambleton zal toezicht houden en leiding geven aan de externe communicatie van het bureau.

 


Media

Marketing

Economisch