Embassy of Dutch Creativity in Cannes onzeker
De komende editie van de Embassy of Dutch Creativity tijdens het reclamefestival in Cannes, is nog niet zeker. De organisatie is op zoek naar voldoende ambassadeurs en partners om uit de kosten te komen. Vóór 1 maart moeten er voldoende bijdragen zijn toegezegd.
Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni 2023 wil de Embassy of Dutch Creativity haar kampement weer opslaan aan de Boulevard de la Croissette tijdens het Lions festival in Cannes. Hier willen zij de Nederlandse creatieve industrie internationaal promoten.
Vast honk is nodig
Initiatiefnemer, Kyra Roest: "Om zo’n week van de grond te krijgen ben je al minimaal 250.0000 euro kwijt. Het gaat om het collectief. Losse initiatieven zijn prima. Maar zonder vast honk aan de boulevard zorgen we niet voor Nederlandse zichtbaarheid op een internationaal podium.“
Initiatief
Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity tijdens het internationale reclamefestival in Cannes georganiseerd. Vorig jaar weer voor het eerst na twee jaar afwezigheid vanwege de corona-maatregelen. De Embassy is een initiatief van ADCN, bvA, DuPho, Dutch Digital Agencies, Dutch Digital Design, IAA Dutch Chapter en VIA. Naast een plek voor ontmoeting, is er ook een inhoudelijk programma dat samen met partners en ambassadeurs wordt ingevuld.