European Excellence nominatie voor easyJet-campagne

16-11-2015 (09:41) - Bureaus

Burson-Marsteller is als enig Nederlands public affairs-bureau genomineerd voor de European Excellence Award voor Public Affairs. Deze nominatie krijgt het bureau voor de campagne ‘Orange is coming home’ die het bureau heeft ontwikkeld voor easyJet.

Doel van deze campagne was om de positieve bijdrage van een easyJet-basis op Schiphol voor het voetlicht te brengen.

anders
Willem Bonekamp, directeur Public Affairs van Burson-Marsteller: ‘easyJet en ons kantoor vonden elkaar in de wil om zaken anders te willen aanpakken. Dit heeft ons geïnspireerd tot de campagne ‘Orange is coming home’.’

Voor deze campagne werd een nadrukkelijke verbinding gelegd tussen easyJet en Nederland door het gebruik van sterke visuele en tastbare communicatie. Zo werd de huiskleur van easyJet ingezet om de Nederlandse klomp met het merk te verbinden.

tastbare symbolen
Ook een easyJet-vliegtuig heeft een blijvend speciaal ‘Hollands’ uiterlijk gekregen. Dit vormde overtuigende en tastbare symbolen voor de commitment van easyJet aan Nederland.

William Vet, commercieel manager easyJet: ‘Dankzij deze campagne ervaren wij dat onze Nederlandse partners waardering hebben voor onze bijdrage aan de Nederlandse economie. Veel Nederlanders kunnen dankzij easyJet regelmatig naar belangrijke steden vliegen. Dat is cruciaal voor een open economie als dat van Nederland.’

Op 10 december 2015 wordt in Stockholm bekend gemaakt welke campagne de European Excellence Award voor public affairs in de wacht sleept.


Media

Marketing

Economisch