
For You Agency wint ALDI-account en lanceert influencer-strategie
Social media bureau For You Agency wint de pitch voor ALDI. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de influencer-strategie van het merk. Voor het eerst integreert ALDI een structurele influencer-laag in haar marketingstrategie, met als doel de merkvoorkeur en de online communicatie verder te versterken.
In een samenwerking, die in eerste instantie een jaar zal duren, gaat For You Agency de kracht van influencers benutten om ALDI een herkenbare en persoonlijke stem te geven. Door middel van strategisch gekozen ambassadeurs zal het merk op verrassende wijze contact maken met haar publiek. Deze aanpak markeert een belangrijke stap in de social first aanpak van ALDI's marketingstrategie, waarin storytelling en authenticiteit centraal staan.
"We zien in influencer marketing een kans om onze merkpersoonlijkheid verder te versterken en dichter bij onze klanten te komen," zegt Lisa-Marie Klap, Director Digital Marketing bij ALDI Nederland. "Met For You Agency hebben we een partner gevonden die onze waarden begrijpt en deze op een creatieve manier weet te vertalen naar de digitale wereld."
Britt Messing, founder bij For You Agency: "We zijn ontzettend trots dat ALDI voor For You Agency heeft gekozen om deze nieuwe weg in te slaan. Er is zoveel aan het veranderen op het gebied van influencer marketing. Met deze influencer-strategie kunnen we ALDI helpen om haar unieke merkverhaal op een vernieuwende en impactvolle manier te vertellen."