Foster en Van Straaten nieuwe internationale directie Momkai

23-05-2022 (10:53) - Bureaus

Om te voldoen aan de buitenlandse vraag heeft Momkai, het bureau voor memberful design, haar leiderschapsteam uitgebreid met twee directieleden. De Amerikaanse Brenna Foster, ervaren op het gebied van strategische communicatie en marketing, is aangesteld als Strategy Director, terwijl de Nederlandse ondernemer Alex van Straaten zijn jarenlange ervaring op het gebied van digitale transformatie en groei meebrengt als Growth Director. 

Hiervoor was Foster werkzaam als creative director bij Blue State in New York, het bureau achter alle succesvolle presidentscampagnes van Obama, waar ze projecten leidde voor de Obama Foundation, UNICEF, Ford en De Correspondent. Waarna ze bij Klima, een klimaat startup in Berlijn, als chief communications officer het aantal leden liet groeien tot klimaatactivisten uit meer dan 100 landen. 

Bij Momkai zal Foster zich richten op strategieën voor klanten met een internationale groeiambitie. Ze versterkt daarmee de praktijk van memberful design: het creëren van betekenisvolle en memorabele ervaringen voor leden wereldwijd. 

Van Straaten brengt meer dan 25 jaar ervaring in digital design en hielp bedrijven als Volvo, Air Miles en Port of Amsterdam door belangrijke digitale transformaties heen. Als oprichter heeft hij bijna tien jaar lang zijn eigen creatieve bureau geleid: RAAK in Rotterdam, dat in 2020 werd geïntegreerd in het CANDID platform voor groei. Bij Momkai zal Van Straaten zijn expertise inbrengen om startups en scale-ups te helpen hun merk en memberships internationaal te lanceren en te laten groeien. 

Creative director Harald Dunnink: ‘Ik geloof meer in groepen met een doel dan in doelgroepen. Met Brenna Foster heb ik dit mogen ervaren in onze tijd in New York, door samen de campagnestrategie neer te zetten die bijdroeg aan een wereldrecord in journalistieke crowdfunding. Nu pakken we door, om zo meer missiegedreven organisaties wereldwijd hun brands en ledenaantallen te laten groeien.”

 


Media

Marketing

Economisch